onsdag 6 februari 2013

Gladkonst av ToveLisa!


Kikade in hos Volang på Elle och såg att hon skrivit om duktiga illustratören ToveLisa. Så mycket fina bilder, vilken lyckoexplosion! jag skulle lätt kunna tapetsera väggarna med hennes verk! Mitt tips till er som liksom jag ständigt hittar söta prints är att köpa dem i vykortsize om det går, då kan man lätt byta ut dem utan att det kostar skjortan, och så ser det snyggt ut med flera stycken på rad eller i en "fyrkant". ToveLisa säljer en del av sina motiv som just vykort, shoppen finns här.

8 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att du hitta hem till mig på andra sidan jorden och att du faktiskt varit ganska nära där jag bor. I samma veva som du skrev kommentaren hade jag precis varit i Wonthaggi på väg hem från Phillip Island, liten värld ibland. Men jag hade aldrig hört talas om Harmers Haven men nu har jag googlat och vet vart det ligger.
    Vet du jag gillar också prints men det blir aldrig av att jag köper några, tittar och tänker men slår aldrig (nästan) till. De här ovan var ju dösöta. Ska kolla mer på vad hon har. Sedan såg jag länken till keramikskålarna med Dalahästar där ska jag också kika fast jag inget kan handla och få skickat hit.
    Ha det gött!
    Vi ses igen.
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad lustigt! Vi har vänner i Harmes Haven och hon jobbar som bibliotekarie (gjorde då iaf) på biblioteket i Vonthaggi. Jag fick följa med henne dit och det var nog då jag bestämde mig för att bli just bibliotekarie:)

      Vad nyfiken jag blir på hur du hamnade i just Australien?:) Har du förresten sett alla söta prints som man kan skriva ut själv, oavsett var i världen man bor? Kram

      Radera
    2. Nej jag missade alla gratis prints. Var hittar jag dem?
      Jag hamnade i Australien för att jag träffade en "trevlig man" för många år sedan på en bussresa genom östra Afrika ;-) Nu är vi gifta och har två små tjejer. Så så kan det gå om man ger sig ut på resa och söker äventyr.
      Kram A

      Radera
  2. Hej, kära du, vilka härliga, livsbejakande bilder, tack för tipset!

    Jag skriver om dig idag
    http://frkfridafortissima.blogspot.se/2013/02/utmarkelser-och-uppforsbacksdagar.html

    Stora kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de härliga!! Tack kära du, ska ta och klura på några "om mig-saker":) Kramar!

      Radera
  3. Härliga prins! Tack för tipset. Jag brukar köpa som vykort, har några ramar som jag byter i efter säsong. Dessutom köper jag alltid några och lägger på lager, bra att ha när någon fyller år, flyttar eller något annat som man kan skicka ett litet firarvykort till!
    Ha en riktigt bra helg!
    kram Melodys matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är som du, sparar vykort och har tillhands när det behövs. Blir själv så glad av sådana som är lite "annorlunda":) Kram!

      Radera
  4. Idag skriver jag också om dig!
    Massa pussar
    från Melody!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...