lördag 23 februari 2013

Inspiration: luftballonger




Bilder: Alvhem.
De här barnkammarbilderna har valsat runt i bloggvärlden men jag kan inte hålla mig från att visa dem även i mitt "galleri". Jag har en liten dröm om att få åka luftballong en dag och är överlag väldig fascinerad av just sådana. Så gissa om jag älskade den här tapeten:) Den heter Ebba och kommer från Sandbergs kollektion, helt underbar och kommer genast upp på min "inspiration inför framtida barnrum"-lista. Tycker att det är alldeles lagom att ha den som fondtapet dessutom, det hade nog lätt blivit lite för mycket annars. Den lilla  gungstolen i hörnet kommer från Åhlens, jag har "såklart" varit där och kikat på den- hur söt  som helst!

Vill man inte gå hela vägen med ballongtemat så finns ju de här söta väggdekorationerna från Cold coffe. Lätt att applicera, lätt att ta bort.  Varför inte gå "all in" och köra på luftballongkrokar också? Båda produkterna finns hos House of Hedda.



När vi nu pratar luftballonger förresten, ni har väl sett Ikeas senaste? Serien  heter promenad och finns i ett par olika utföranden.


Jag fastnade faktiskt inte riktigt för det här mönstret men det är alltid fräscht med en blåvit kombination. Och som vanligt när det gäller Ikea så är ju priserna strålande!

De här ballongerna har jag spanat på i flera år. Tycker att de är ljuvliga både som styck och som mobil.
 Ständigt på önskelistan finns de superfina luftballongerna från Par Courrier, nätbutiken som jag gillar skarpt! Jag kan inte riktigt förklara vad det är med dessa ballonger, de har liksom ett magiskt skimmer över sig. Jag tycker att det är så vackert att se ut över en stad, ett hav, ja vad som helst. Bodde på våning femton under nåt år i gymnasiet, det var en häftig känsla att gå ut på balkongen och bara beundra... Kanske är det anledningen till att jag gillar tanken på att få segla iväg i en  luftballong? :-)

Jag gillar den här söta tavlan. Den hittar du hos Anna Boye, Så fin i en barnkammare!

Här hemma har vi en liten kille som fullkomligt älskar Nicke Nyfiken! Perfekt för både mamma och Max att det finns en bok om Nicke när han flyger luftballong!:)


Och jag som egentligen inte är så förtjust i alltför mycket "lull-lull", jag bara smälte när jag såg den här lampan! Tycker att den är ursöt. Den finns hos Bonti.se , men jag skulle nog spara de pengarna och göra en egen med hjälp av en billig rislampa. Det skulle kunna bli ett riktigt läckert D.I.Y! 




Luftballonglampan får avsluta inspirationsomgången idag. Ni får gärna hojta om ni är sugna på något specifikt inspirationstema framöver. Och nu undrar jag nyfiket om just du har något speciellt du går och drömmer om som du skulle vilja prova?

6 kommentarer:

  1. Jag tycker porslinet är superduperfint! Översta tapeten också, den kan jag nog tänka mig när tapetsering ska ske här hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar tapeten massor! Eller ja, hela rummet var precis i min smak får jag säga!

      Radera
  2. Jag älskar luftballonger! Nu blev jag sugen på att tapetsera om barnrummet!
    Undrar bara om mannen tycker att det är en bra idé?
    Men Colin kommer nog gilla att ha luftballonger i sitt rum här!
    Önskar dig en skön fortsättning på kvällen.
    Kram Melodys matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är övertygad om att lille Colin skulle älska ett ballongrum:) Milda färger också, inte skrikit eller rörigt som jag kan tycka att vissa barntapeter är. Vad härligt att ni har ett eget rum till barnbarnen förresten! Hoppas du haft en fin kväll! Kram

      Radera
  3. Jättefina barnrum, det finns så mycket fint nu så jag skulle ha svårt och välja.
    De verkar finnas en hel del luftballonger fast man aldrig tänker på de, själv skulle jag inte vilja åka med en :)

    Ha en bra söndag och hoppas du är piggare! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i och med internet så får man ju se så mycket att det är helt galet nästan! Man kan bläddra sig tokig här på bloggar och butiker:=) Luftballonger visade sig vara ett tacksamt tema, till lycka för mig då som tycker de är så vackra:) Jag hoppas du haft en fin dag, kramar!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...