söndag 13 juli 2014

Kramgoa Fjädermoln och barnrum in progress


En liten sneakpeek på två nyinköpta ting till Maxens nya rum. Tavlan är från Maileg och molnkudden (Fjädermoln) kommer från Ikea. Den föll jag för redan när jag såg reklamen för den, så kramgo den ser ut:)  Att kudden dessutom går att tvätta i maskin är ju ingen nackdel direkt när man har barn... Än så länge får prylar och möbler vänta i lägenheten eftersom Max rum inte är färdigt ännu. Men tapeterna är uppe och golvet lades igår av P och min pappa, så nu är det nog snart mest möblering/dekor som ska till där. Min favoritdel alltså:-)  Rummet är litet och avlångt och varenda milimeter räknas, så det är inte helt lätt att få till allt som jag önskar för honom, men jag tror och hoppas att han blir glad i alla fall.

Jag vet att ni frågat om bilder och det kommer! Just nu är det inte så mycket att visa i huset, det står några stolar och vårt matsalsbord där för tillfället och väggarna är spacklade och väntar på att få tapeter som är beställda, och så ska vi välja golv till köket och lite annat. Så än så länge ser det rätt öde ut.

Vi har  hunnit träffa på några grannar och hälsat lite, de närmast verkar så trevliga men har tyvärr (för oss alltså) precis köpt ett hus på landet så de ska precis sätta igång med att sälja. Så vill du bo granne med oss har du perfekt läge just nu ju;-) 

Ha en fin söndagskväll!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig tavla! Hoppas ni kommer trivas o de nya grannarna så småning om blir toppen!

    SvaraRadera
  2. Hej hej...

    Så kul med huset! Grattis! Äntligen som du skrev! Hoppas verkligen att detta är "hemma" för dig!
    Men några före Bilder får du visa så
    Vi kan se sen när du fått din touch och din fina smak för inredning ;-)

    Vad säger du??? Hundhimlen!!! Beklagar verkligen... Vad hände med henne?
    Hur har du det annars?
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  3. Jag har beställt en bok från Underbara Clara som handlar om just inredning och hur man gör huset till ett mer hem. Hoppas jag kan få lite tips på inredning. Jag tycker det är snyggt när man har en tanke och kan det där, men jag är ju absolut inte sån själv! :(
    Kommer du ihåg den där tandmusen du bloggade om för ett tag sen? Va de Maileg? Var kan jag köpa den? Rabatter på den? Du får gärna tipsa mig igen, A har börjat prata mycket om lösa tänder, det är absolut inte dax ännu, men tänkte spana llite så den finns på plats som en överraskning till min rått-tokiga flicka!
    KRAM fina du!!

    SvaraRadera
  4. Grattis till nya huset, ser fram emot bilder :-). Så härligt att inreda barnrum, jag gick nästan bananas när mina var pyttesmå och tur var väl det. Nu har jag inte så mycket att säga till om haha! Ha en fin måndag, kram Victoria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...