måndag 7 juli 2014

Om hunden. Och om huset.

Först; tack för era kommentarer till inlägget nedan, och ett extra stort tack till Marie i Gbg som inte har någon blogg som jag kan klicka mig in på, så då får det bli en rad här istället. Dina ord gjorde mig väldigt glad, hela hjärtat blev varmt! Tack snälla du!

Som rubriken skvallrar om så har jag två saker att berätta för er om;

Idag får vi nycklarna till huset! Möte är inbokat i eftermiddag då vi tillsammans med säljarna ska infinna oss på lämpligt ställe för undertecknande av papper och utbytande av en stor summa slantar. Tre och ett halvt års väntan är över. Hoppas nu att detta är "hemma" även för mig som ju haft extremt många adresser redan. Om några timmar är vi alltså husägare igen.

Och det jag ska säga nu är istället så oändligt mycket svårare, så ledsamt och overkligt. Jag har  funderat mycket fram och tillbaka på vad som ska förtäljas i bloggen och vad som ska vara privat. Bloggen är ju en andningspaus, ett ställe i tillvaron som mest stryker över det ytligaste. Samtidigt så vet jag att vi har både vänner och släktingar som läser här och det kan vara skönt att få berätta om det och sedan slippa säga det igen och igen till alla. Vår Nemi finns inte längre. Jag hoppas att hon är i hundhimlen där Cobra tar hand om  henne. Vi är än en gång hundlösa och hjärtat brister...






6 kommentarer:

  1. Först vill jag gratulera till huset! Hoppas verkligen att detta är hemma! Hoppas också att du vill dela med dig av lite bilder så småningom!
    Sen kan jag bara säga att det rullar tårar på mina kinder! Har inga ord, men skickar en Stoooor Kraaaaaam!

    SvaraRadera
  2. Åh tänk nu är det nära, hoppas ni finner ert hem i det nya boendet! HOppas vi kommer få följa ert nya hem en del!
    Men så sorgligt med vovven! Älskade liv! Stor kram mitt i all sorg och saknad!

    SvaraRadera
  3. Grattis till ert nya boende! Håller tummarna för att det blir bra på alla sätt och att ni kommer hem nu.

    Men åhh, det hugger i mitt hjärta när jag läser om Nemi! Så sorgligt!
    Jag vet hur smärtsamt det är och kan bara skicka en stor kram via cybervärlden/Hannis

    SvaraRadera
  4. Livets ytterligheter. Glädje och sorg samtidigt. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  5. Men gumman! Vad ledsen jag blir att läsa om er fina Nemi :( Samtidigt som det är glädjande att läsa om ert nya hem, verkligen svart och vitt i livet! Jag vet hur jobbigt det är att mista en fyrbent familjemedlem men vi får hoppas att Nemi har det bra där hon är och att ni kommer att få det toppenfint i nya hemmet <3 Många kramar till dig och de dina vännen min <3

    SvaraRadera
  6. Har nu läst ifatt. Vi har varit borta i tio dagar och jag valde bort datorn under den tiden. Plus att jag sydde för glatta livet innan vi for så bloggeriet gick på sparlåga. Blir ledsen av att läsa om att Nemi är borta. Det är så jobbigt när vi mister våra fyrbenta familjemedlemmar.

    Ett stort grattis till huset i alla fall. Dottern och hennes man köpte hus för drygt ett år sedan så det kompletteras hela tiden något nytt dit. Det är roligt att hålla på så. Så jag förstår att du glädjer dig åt det planerandet. Numera blir det inte så mycket sånt nytt för oss som redan har en knökfull lägenhet....:-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...