onsdag 13 maj 2015

This is Sweden



Då och då dimper Åhlens nya katalog ner i lådan och den bläddrar jag gärna i, alltid massor av fint. Nu lanserar de en kollektion som kallas för This is Sweden där de plockat in några av de klassiska tingen som förknippas med Sverige. Älskar idén, det har hänt flera gånger genom åren att jag letat efter något typiskt svenskt att ta med till vänner, värdfamiljer och andra när jag farit utomlands, och lika svårt varje gång tycker jag. Sist blev det väl Filippa K-muggar om jag inte minns fel?

Jag är helt kär i vår ljusstake från Mikaela Willers (den ser ni längst upp i min header), så jag blev extra glad när jag såg att de lyfts fram i den här kollektionen. Just dessa färger (Aska, skogsgrön, lejongul och brons verkar det vara som släpps nu) är kanske inte mina favoriter, men oavsett så är ljusstakarna bra maffiga! Även ryggsäcken från Sandqvist är riktigt fin. Kollektionen har all möjlighet att växa framöver, för det finns så mycket fin svensk design därute. Se mer på Åhlens webbsida.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...