torsdag 23 maj 2013

DIY- snygga till leksakslådan!

 Den här gamla ölbacken hade jag leksaker i som barn. På den tiden var den mörkblå. Senare har jag målat backen vit och så har den fått stå på balkongen och agerat dryckeslåda och numera ligger det barnböcker i den. Men så trist den såg ut! Färgen var avskavd på många ställen och inte på ett "shabby chict" sätt tyvärr. Mer bara "shabby"... Inte konstigt att jag försökt gömma undan den så gott det gick. Före:

 Med lite färg och en tapetbit så blev det bättre. Efter:

Jag lackade ovanpå figurerna så att de förhoppningsvis hänger med länge. Nu känns det betydligt roligare att ha den framme. Det där med att göra om möbler med färg och annat piff är ju egentligen både lätt och roligt. Just det här motivet blev jag såld på när jag såg i en annan blogg hur de gjort en sådan där liten briovagn från loppis helt jättesnygg. Då kom  jag på att jag ju också hade en bit tapet hemma. Jag är ett stort fan av Ferm Living som alltid gör så fina mönster och den här tapeten kommer just därifrån och heter Marionette.

Idag ska jag göra något riktigt spännande. Jag ska nämligen på "bloggdejt". Lite nervöst är det allt, vi känner ju bara varandra genom bloggarna. Tänk om det blir sådär tvärtyst och pinsamt? Fast alla som känner mig skulle nog snarare oroa sig för att jag skulle prata hål i huvudet på det stackars sällskapet! Ja, den som lever får se:)

So long!

2 kommentarer:

  1. Lådan blev jättefin! Tänk vad mycket man kan göra med lite färg och en tapetbit! :)
    Trevlig helg! /Helena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...