onsdag 1 maj 2013

Välkommen maj!

Jag brukar räkna april som den första vårmånaden men i år när vintern hängt med så länge så är det snarare maj som skvallrar om vårens intåg. Det ser ut att vara himlans skönt väder, men i alla fall här på kusten så är det ruskigt blåsigt. När jag växte upp så var det en självklar tradition att gå och se på majbrasan, där var alla generationer och det grillades korv, fikades och tittades på drillflickorna som hade uppvisning. Här nere är det inte alls samma tradition känns det som, och igår kom sambon dessutom inte hem från jobbet förrän närmare sju så vi skippade att stå där i blåsten och lyssna på orkestern som tydligen skulle spela. Det blev hämtmat och filmkväll istället, Mammas pojkar.

Hörrni, det är ingen vidare uppslutning på tävlingsinlägget tyvärr! Jag valde att göra den så enkel som möjligt och begär ingen länkning i bloggen eller delande på facebook som så många andra har som önskemål. Jag fick en kommentar om att frågan är alldeles för svår. Men jag vill poängtera att det inte behöver vara ett "roligt/dråpligt" minne utan vilket minne som helst!

Och midsommar har väl de flesta firat någon gång. Själv har jag spelat dart med släkten något år, suttit på altanen i min ensamhet och käkat knäck vid ett annat tillfälle, tältat i en kohage i ösregn ( ni kanske kan räkna ut vad det gör med intorkade koblajor...), för att inte tala om när jag råkade låsa in nycklarna i den hyrda stugan mitt ute i skogen- och vi alla stod utanför utan mobiler eller någonting...Det var ingen höjdare kan jag säga.... Jag tycker att det är så härligt att få höra era historier, så nu hoppas jag att ni vill vara med och tävla om det fina setet!

Jag kanske ska lägga till att det inte är jag som avgör vem som vinner, det gör tjejerna på Presentproffsen som i samarbete med mig står bakom tävlingen. Detta för att alla ska kunna vara med utan att behöva tänka på om vi är släkt, vänner....

God fortsättning på den här första dagen i maj!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att det är våren som är Påväg :) lite kallt i vinden, men vi har varit ute mest hela dagen.. Vart inne för mat för jag är för bekväm/ lat att duka och dra ut allt...
    Socker är ett gift... Innan kunde jag nog banne mig äta godis ja sött varje dag men ja det är ändrat nu men godsaker måste man få äta med måtta... Men det är svårt att bara lägga av!!!
    Elden och blåsten tog hårt på oss igår hehe tror både min man och jag nicka till i soffan innan 22..
    Vi får boka något snart... :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Skönt med en utedag, fast trots att jag bott här hyfsat länge så har jag så illans svårt att vänja mig med den isande vinden! ja socker ÄR ett gift, jag mår riktigt dåligt av det, men det är också så svårt att avstå. Det är så kämpigt! Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...