lördag 29 juni 2013

Estelle & Thild


Jag är helt "grön" (haha...) på ekofronten men som jag skrev om häromdagen så har jag faktiskt börjat så smått att se över vad vi har här hemma. Inte minst för Max skull. Jag märker att han lätt får utslag, har känslig mage och torr hud och kan jag på något sätt göra något för att underlätta hans framtida hälsa och liv så ska jag minsann försöka. Så nu har jag beställt hem ett par produkter från Estelle & Thild, ett relativt nytt märke som jag varit så nyfiken på ett tag nu.  

Jag ska visa er bättre sedan när de kommit och även berätta lite om  vad jag köpt för tvättmedel och sedan lång tid tillbaka använder för rengöring till kök och badrum. Kanske kan jag inspirera er genom att visa vilka bra produkter jag funnit? Men för nu så tänkte jag dela med mig av en fin rabattkod som funkar på Apotea.se. Där är det dessutom ständigt fri frakt så då får man vara nöjd:) Har också klickat hem en fästingborttagare och lite annat smått och gott. Koden är Apotea1212

När jag ändå är inne på det där med sjukvård så tänkte jag tipsa om att curaapoteket (finns på Ica Maxi) säljer små praktiska förpackningar som passar vid resor, grillen, med mera. Där finns allting man kan behöva för att klara av lite enkel sjukvård i de olika situationerna. Eftersom jag i dylika lägen alltid tänker "better safe than sorry" så har jag utrustat familjen med inte mindre än tre olika av dessa förpackningar. Hey, man vet ju aldrig vad som kan hända ju:-) 
  
Nu: umgås med the extended family och käka tårta så det kommer inte att bli mycket uppdaterat här på bloggen under helgen. Må väl! 

2 kommentarer:

  1. Jag är inte heller så bevandrad i ekovärlden så därför tar jag tacksamt emot tips på den fronten. Ha en fin dag. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju jättebra med bloggvärlden, man lär sig nya saker varje dag:) Kram!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...