lördag 1 juni 2013

The origami dress

Söta Ida som ska konfirmeras idag.
Lördag och titta-på-konfirmation- dag idag. Och som jag skrev igår är presenten inhandlad, skönt! Sedan var det kortet då. Jag tycker själv att det är lite trist att få flera likadana kort och inför sådana tillfällen som idag så är risken ganska hög att det blir dubbla exemplar. Så då fick det bli ett egenhändigt ihopknåpat istället.

 Superduktiga Helena bakom Craft & Creativity visade för något år sedan de fina klänningar som hon vikt. Perfekt motiv till en ung tjej med intresse för mode. Här har jag vikt, fäst det på ett enfärgat kort och pimpat det lite med pärlor och tejp.

 Jag hade inga större kort så därför fick all text komma på insidan. Annars kan jag tänka mig att det blir fint att skriva något över eller kanske till och med tvärsöver klänningen. Man skulle ju faktiskt kunna göra ett sådant band som de har i "Miss universum"-tävlingarna (finns de kvar än förresten?) och där skriva namnet på den man ska uppvakta. Ja möjligheterna är oändliga:)


Vill du också göra en klänning i origami? Instruktionerna finner du här: Origami dress

Ni som följde min förra blogg vet att jag blev sjuk för några år sedan och att livet ställdes på ända både för mig och för familjen. När jag sedan började blogga här på På Selmas gata så valde jag att skriva om lite lättsammare ämnen och det är faktiskt rätt skönt.Även om sjukdomen tagit över mitt liv så behöver den inte ta över min blogg också.

Men bara för att jag inte nämner det lika ofta så betyder ju tyvärr inte det att den är borta. Den här veckan har varit en av de värsta på länge. Den höjda dosen medicin har också gjort mig mycket trött.Det har ju bidragit till att humöret varit allt annat än på topp och därför känns det extra bra att vi bestämde oss för att gå på dagens konfirmation med tillhörande mottagning. Jag misstänker att vi inte kommer känna så många (läs: ingen mer än konfirmanden med familj) men det kan nog bli riktigt trevligt ändå. Jag mår alltid lite bättre när jag fått sminka mig lite, klä på mig en klänning och så vidare, även om det kan vara kämpigt innan vi kommer iväg. Men det kommer att vara värt det.

Önskar er som kikar in en fin lördag!

12 kommentarer:

  1. Jättefint kort du gjort. Tråkigt att höra att du har drabbats av sjukdom men skönt att du hittat en fristad i bloggen.
    Önskar dig en härlig helg och ha det så trevligt på konfirmationen
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, helgen var verkligen jättefin! Kram

      Radera
  2. Vilket härligt kort. Vi ska ju också bort snart. Nästa lördag på bröllop. Jag köpte ett kort och hittade faktiskt jättefint papper så det ska jag göra i ordning i veckan.

    Hoppas ni fick en bra dag, trots att din kropp trilskas. Själv håller jag tummarna för att det ska funka för mig på lördag. Mitt diafragmabråck har börjat bråka med kramper som resultat. Idag har jag mailat vårdcentralen om att jag behöver en läkartid. Men det lär inte bli färdig förrän om några veckor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, bröllop! Så underbart! Vad roligt att få göra iordning fint inför det. Jag hoppas att du får må så bra som möjligt.

      Radera
  3. Vilket jättefint kort <3 Hon måste ha blivit väldigt glad över det. Visste inte att du är "sjuk" :( Att du har ont och inte har humöret på topp är ju inget som märks i din blogg. Du verkar alltid så positiv mycket mer än vad jag är fast jag är "frisk". Ha det så bra och hoppas du har en fin kväll :D
    Många kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Raring:) Jag som upplever dig som positiv och glad, mycket mer än vad jag är:-) Kramar

      Radera
  4. Jättefint kort! Önskar att jag var hälften så pysslig som du, men icke!

    Visste inte heller att du var sjuk. Nu vet jag ju inte alls vad det rör sig om, men att ha ont är jag van vid och om det är så för dig också så kan jag bara bocka och niga inför din positiva inställning och jävlar anamma! Fast jag förstår ju att det är jobbigt och jag förstår också att du väljer att inte skriva om det i bloggen.

    Ta hand om dig!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är både sjuk och har ont till följd av min sjukdom. Och tro mig, det är inte alltid det finns så mkt jävlar anamma i mig- men det är ju bra att det verkar så! *fniss* Jag har ju läst om dina plågor i din presentation på bloggen och jag tycker att det är jättestarkt att du tar tag i det och försöker vända det till nåt bra! Vi får heja på varandra helt enkelt:) Kramar!

      Radera
  5. Vilket jättefint kort du gjort! Tror att det är det jag själv uppskattar allra mest, att någon har tagit sig tid att göra något alldeles eget och personligt.

    Så tråkigt att höra att du har drabbat av sjukdom, då är det inte alltid lätt att orka vara glad. Hoppas att det snart vänder till det bättre.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tyckte att det var roligt att de uppskattade det:) Och ingen hade heller samma kort:) Minns på ett dop jag var på och vi var säkert fyra st. med exakt likadana kort. Visserligen brydde sig väl inte mottagarna så mkt men jag tyckte att det var trist. Kram!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...