lördag 26 november 2011

Vår nya "hyresgäst" (han stannar fram till jul...)



Tidigare i veckan nämnde jag att det diskuterades här hemma om vi skulle köpa en sak eller inte och nu har den alltså flyttat in. Denna mysiga tomtekalender från Maileg gick ju inte att motstå! Den kommer Max att få ha med sig genom livet och kanske för han det vidare till sina eventuella barn, vem vet?:) Maileg har jag varit förtjust i länge, de gör så underbara saker för barn!

Den finns även som adventskalender, det vill säga med fyra fickor för paket som man då öppnar varje advent, men vi valde att ta den med 24 "luckor" så kan vi välja lite själva framöver vad det blir. Vanligtvis brukar jag faktiskt se till att Peter får en egen kalender med en bit choklad i för varje dag men då Max är så uppmärksam på allt så vill jag inte att han ska se. I år känns det som om han är för liten för alla former av kalendrar men till nästa år kanske? Jag älskar ju att klura ut sådana små grejer så jag har längtat länge efter att få ordna en paketkalender!:) Skaffade faktiskt en från Serholt redan när jag var singel ifall att...:)

5 kommentarer:

  1. Love love love.. den är så söt. Den får gärna flytta in hit också ;)

    SvaraRadera
  2. Hej! Det drömde jag också om långt innan jag fick barn! Men nu ångrar jag nästan att jag drog igång detta, 48 små saker + alla julklappar. Inte så lätt att få till, och ändå samlar jag hela året...
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Åh,en sådan bedårande hyresgäst! Hade själv en paketkalender när jag var liten (och kanske lite väl långt upp i tonåren...hehe)Stackars mamma slapp inte ifrån för vi tyckte ju det var så kul. Och så var det ju tvillingar det gällde så varje dag var det två små identiska paket...Ah,those were the days! Trevlig advent! Många kramar/Sofie

    SvaraRadera
  4. Ja visst är han underbar! Vi har döpt honom till Tomten Fransson:) Och jag förstår verkligen att det väcker minnen om man haft en sådan som barn:)

    Jag var alltid så avundsjuk på dem som hade paketkalendrar när jag växte upp, min mamma tycker fortfarande att det är ett otyg:-) Därför känns det viktigt att få göra detta för Max. Men jag förstår att det är tufft (och dyrt!) om man har flera barn, kanske kan man köra varannan dag paket och så får syskonet/syskonen en chokladbit den dagen som han/hon inte får paket?

    Jag funderar redan på att be några i släkten/vänkretsen hjälpa till att bidra med ett eller ett par små paket bara för att ha ork att fixa detta, själv skulle jag gärna hjälpa till med några paket till någon annans kalender!:) Precis som du säger Ullis så får man nog ägna hela året åt detta annars och det kräver ju sitt...
    Kram på er tjejer!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...