måndag 5 maj 2014

Till barnens rum

Inredningsfunderingarna fortsätter och nu har jag fått tapeterna till kök och vardagsrum "godkända" av mannen (låt oss säga som så att han är en aaaning försiktigare än jag i vissa lägen, läs: köket!:-)), men i Maxens rum är det fortfarande bara på allra första planeringsstadiet. Han kommer att ha ett ganska litet och långsmalt rum så det gäller att gallra ordentligt och satsa på bra förvaring i första hand. Och vilken väggfärg ska vi köra på egentligen?

Det finns ju så enormt mycket fint till kidsens rum! Allra roligast är ju förstås att gå ner på detaljnivå och spana på sådana ting som skulle passa sååå bra i ett barnrum, här ser ni några favoriter som kan hittas på nätet;



Tavla Min värld Isaform
Kaninkrok Familyroom
Magnetbokstäver/Sebra Lilla Enja
Pappersdjur Le Kiosk
Stjärnkudde Mokkasin


För mer barnrumsinspiration, se kategorin inredning - barn

2 kommentarer:

  1. Hej igen! :)

    Ja jag tycker det är tragiskt, tragiskt att klanka ner på dom som väljer att inte sponsra löjligt dyr design. Men våra åsikter kanske skiljer sig åt här, visst att dom som lever på design måste ta ut en del för att överleva, men vissa priser är faktiskt lite väl drastiska & massproduktion på de.

    Såhär skrev denna kvinna, vad hennes motiv är, det vet jag inte, kanske tänker hon på upphovsmannen.

    Hur kan man bara få för sig att sälja en kopia på denna vackra stol! Och ännu mindre förstår jag inte hur man kan köpa den!! Fy usch och blä...

    Och i sin tur svarade Jysk:

    Jag har kontaktat vår inköpare och produktansvarig ang. detta. Det finns likheter men även skillnader mellan KLARUP och EAMES men jag låter er ta diskussionen direkt med varandra. Jag har skickat era kontaktuppgifter till vår kategoriansvarig. //Kristina

    Självklart tycker jag inte att man skall kunna sno andras ideér och design, verkligen inte, men tyvärr så går detta ej att förhindra. Och vad gäller mina tavlor, så ja, vill någon göra detta så får dom väl det men det är ju som sagt på egen risk för att bli stämd, och detta gäller väl öven dessa företag? Som gör kopior, upphovsmannen kan stämma dom om dom anser att det är en kopia rakt av osv.

    Nu är jag inte så insatt men jag förstår helt vad du menar, tycker det är väldigt intressant att få höra din åsikt om jag mer var ute efter att få höra VARFÖR man väljer att köpa t.ex. bara märkesvaror osv. Av vilka grunder och orsaker, vilket jag nämnde i inlägget. Men även få höra åsikter om vad man tycker om kopior och budget varianter.

    Självklart är folk rädda, speciellt i sverige. Men jag tycker det är viktigt att få upp diskussion om saker som faktiskt påverkar en, kommentarer osv om att hur kan du köpa denna stol, fy,fy fy, och vad folk faktiskt tycker om detta ämne.

    Ha en fin dag och tack för ditt svar, det var intressant att få ta del av dina tankar.

    //L

    SvaraRadera
  2. Härligt! Det måste vara sååå roligt att inreda ett barnrum!
    Det är nog vuxenpoäng på både lerkrukor och pelargoner, men det är helt okej :)
    Kram Sara

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...