torsdag 16 april 2015

Badrummet


Badrummet på entréplan börjar faktiskt att närma sig färdigt, även om det är en bit kvar. När vi flyttade in fanns ingen dusch (även om det har funnits tidigare), brunnen luktade inte trevligt och det fanns inga hyllor uppsatta. Kaklet var åt det gråa hållet i en obestämbar färg. Allting revs ut och nu blir det ljusare, vi har valt helvitt kakel på väggarna, och "nästan-vitt" på golvet, och så är det numera infällda spotlights och panel i taket. Rummet är som ni ser väldigt litet, men vi har försökt planera det så effektivt som möjligt. Hade jag fått välja helt själv hade jag dock satsat på en "rund" dusch som inte tar lika mycket plats (även om dörrarna går att skjuta in), men det var ju det där med att kompromissa och att välja sina strider:-)

På badrumsdörren har jag satt fast urklipp från olika magasin (syns lite på översta bilden) för att få en känsla för hur vi ska ha det. Lite som en moodboard, vilket är ett tips när det ska renoveras för att se vad som funkar och vad som inte alls passar in. Nu är det handfatet som står näst på tur, och jag vill ju ha en sån där skål som står ovanpå skåpet om ni förstår hur jag menar, allra helst ska den vara rund. Sambon är dock inte alls övertygad om att det är bästa valet...Vi får se hur det slutar:) Nu ska jag susa bort för att hämta på förskolan! Ses!

2 kommentarer:

  1. Men åh vad spännande! Det ser superfint ut i tidningen så det ska bli spännande att se hur det blir! Man kan ju få jättefint även om det inte är så stort. Jag brukar hämta inspiration på IKEA för de är verkligen jätteduktiga på Compact Living.

    Kram fina du!
    Malin

    SvaraRadera
  2. Ååå vad roligt att för skapa ett nytt badrum! Det ser ut att bli superfint och vitt är ju vitt det känns som en bra bas i ett badrum. även svart skulle passa min smak...
    Det finns ju så mycket galet fin att inspireras av.. tänk att få ha ett sådant där gigantiskt badrum där nästan alla har sin "del" om du förstår vad jag menar... minst två kommoder, skåp, spottar, ja allt.
    Det finns en badrumsdröm hos mig, idag har vi våtrumstapet åt det lila-lavendel hållet med ett grått plastgolv.. okej det är fräscht för det är ju "bara" sex år gammalt från förra ägarna som byggde huset, men det kostar ju en del att kakla... men någon dag så så kommer vi att ordna det!

    Ha en fin helg och hoppas allt är bra med dig
    Kramar Sandra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...