torsdag 9 april 2015

Cirkustältet


Jag är typen som verkligen inte bara kan titta på tv, jag gör alltid minst en grej till, oftast fler. Det kan vara som nu, att jag kikar på nätet samtidigt, eller som igår då jag vek detta "cirkustält". Vet inte om det blev så bra egentligen, och om det ska få stå kvar alls, men just nu står det i alla fall i barnkammaren...

 Hur har ni det? Hoppas alla överlevt påsken:) Här var det väldigt lugnt. Vi har oftast varit i Värmland under påsk, men inte i år. P renoverade, vi åt god mat hos svärföräldrarna, och Max fick träffa sina kusiner. Och så kom påskharen förbi, men han hade så brått att han lämnade en mystisk lapp med en teckning som M. fick klura på... Den bilden ledde till en plats där en ny teckning fanns, och så vidare. I slutet hade sedan den busiga haren lagt en äggkartong med kinderägg och lite annat smått och gott som fick plats däri. Dessutom hade snälla moster samt farmor ordnat varsitt påskägg till honom så i helgen var det en unge skyhög på socker här hemma kan jag lova. Inte så bra kanske, men så länge det bara är påsk en gång om året får det väl vara okej. 

Annars handlar det mesta om renoveringen just nu, ikväll har vi besökt bygghandeln och köpt toalettstol samt dusch till badrummet. Hade glömt vad många beslut det är att ta. Mannen tycker nog att jag är ovanligt foglig som låter honom bestämma, men det är bara för att jag riktat in mig på lite andra delar där jag vill ha min vilja igenom:-) Härligt att det närmar sig slutet, men mindre härligt att vi har ett badrum till som vi behöver ta itu med ganska omgående...Oh well, den här gången behöver vi iaf inte bygga ett badrum där det tidigare var ett sovrum som vi fick göra i huset på landet. Tack o lov:) 

Ses igen!






3 kommentarer:

  1. Men åh vilket sött tält! Påsken var riktigt lyckad här med, rätt intensiv dock och som sagt, mycket socker här med;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha jag är precis som du att jag måste göra 3 saker samtidigt som jag "kollar" tv hmmm vet inte om det är så nyttigt men jag kan bara inte hjälpa det.

    Spännande med nytt badrum och hihi jo man får ju välja sina strider :-)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Åh så fint! Och de där bokstavsklossarna!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...