torsdag 21 juni 2012

Gör en personlig hälsning av tapet!

Glöm inte att kika in hos Sojkas Framtid där jag gästbloggar idag!

------------------------------------------------------------------------------------ "Lillkusinen" tog alltså studenten i veckan som var och jag fick då äran att välja present. Av oss, mina föräldrar och syskon med respektive fick han produkter från Kosta Bodas kollektion Mine, bland annat dessa fina dessertskålar.



Jag får medge att jag inte har varit direkt galen i "Mine" tidigare men när jag fick syn på skålarna så blev det kärlek. Jag gillar att de är stilrena och enkla i sin design utan att bli tråkiga. De beställdes från Rum21 och det företaget kan jag verkligen rekommendera då priserna var bättre än i butikerna, leveransen var snabb och dessutom har de alltid fraktfritt!

Till det försökte jag hitta ett passande kort men tycker ofta att de där förtryckta är ganska trista. Risken är ju dessutom att man kan få flera likadana. Då jag verkligen gillar återvinning så blev det istället en inspektion i förrådet hemma för att se om jag hittade något passande. Resultatet ser ni här;



Jag använde helt enkelt en bit Gripsholmstapet som jag hade liggandes och som hade samma färger som presentpappret. Klistrade på mönstrat papper med orden "sjung om studenten...", stämplade och skrev. Rullade sedan ihop, knöt ihop med presentsnöre och satte dit en studentmössa i miniformat för att det skulle passa temat. Voila!



Så har ni tapet över hemma, släng för allt i världen inte bort det! Med lite fantasi och ett snyggt band runt kan det bli hur bra som helst. Det spar dessutom både pengar och miljö att använda något man redan har i sina gömmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...