fredag 29 juni 2012

I presentpåsen

Det var minsann inte det lättaste att klura ut något bra att ge till de två pedagogerna på Max förskola. I den här gruppen ger nämligen varje familj för sig och så även vi då. Inte speciellt ekonomiskt då man får lägga en slant för att det överhuvudtaget ska bli en vettig gåva men fördelen är väl att man kan försöka hitta på något som man tycker passar utan att behöva diskutera med de andra föräldrarna.

Egentligen gillar jag att ge bort förbrukningsvaror av olika slag, något de kan använda och som inte bara står och samlar damm. I julas fick de produkter från Body shop vilket verkade vara uppskattat. Från början hade jag tänkt hitta något ätbart men av olika anledningar så blev det inte så den här gången. Istället blev det till den ena fröken boken Sommar med systrarna von Sydow

...som jag hittade hos Fiori. Den boken har ju anknytning till Marstrand och det har fröken också så det kändes som om det kunde bli bra. Jag bläddrade lite i den och gillade det jag såg.

Och till fröken nummer två blev en mugg från Design letters med typografi av Arne Jacobsen, inköpt hos snygga inredningsbutiken Aschebergsgatan 24.

Bildkälla.

Så snygga, kanske får det bli en till Max när han får ett eget rum framöver!:) Fast det gäller ju att man har "rätt" namn, ett "I" som både en av mina närmaste vänner och min mamma har som förstabokstav blir ju inte särskilt kul:-)

Hur som helst är presenterna klara för den här terminen, det känns så skönt och jag hoppas att de blir nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...