onsdag 20 juni 2012

Inför dagen...



1. Bricka från Svenskt tenn. Mönstret heter Teheran och är ett klassiskt Josef Franks.
2. Kitchen Aid. Need I say more? Dessutom skulle det ge mig en chans att baka en aning oftare, nu sätter tyvärr musklerna stopp väldigt effektiv för "nöjesbakning".
3. Systrarna Eisenmans mingelmat. Gillar deras kokböcker skarpt, de har bra recept och en snygg och tilltalande design.
4. Betongljusstake från Tove Adman. Min vän Anna har ett par som är så ruskigt grymma att jag genast måste önska mig likadana:-)



Det ryktas om att jag fyller ett år äldre alldeles snart. Vet inte riktigt hur det står till med sanningshalten i det påståendet, fast jag får ändå lov att säga att det finns värre siffror. Jag känner mig ganska nöjd med min ålder faktiskt. Hoppas att den känslan håller i sig några år till:-)

Jag tillhör dem som gärna firar min födelsedag. Detta trots att jag har tidernas mest oromantiske sambo som gärna glömmer den dagen. Men det är faktiskt något speciellt att ha en alldeles egen dag... Jag kommer från en familj och släkt där vi "firar det som firas kan", så att säga. Det finns så många vardagar i livet ändå så lite guldkanter är aldrig fel. Oavsett ålder. Det behöver inte vara storslaget eller så, något gott att äta och gärna ett par paket så är jag så nöjd:-) Kollaget ovan roade jag mig med att sätta samman när jag blev ombedd att komma med en "önskelista"...

Hur vill du bli firad på din dag?

2 kommentarer:

  1. Oj, vilka härliga önskningar! Kan tänka mig allt! Ja, jag vill bli firad med pompa och ståt! Eller goa kramar och mys, med tårta går också bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Pompa och ståt låter bra! Likaså kramar och mys:)För visst behöver vi väl alla lite uppvaktning ibland?:) kram

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...