tisdag 7 augusti 2012

En regnig tisdag

Skriver från Peters dator och hittade en bild på lillemannen som nyfödd. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser den:-)

Här har regnet vräkt ner större delen av dagen och vi har legat på sängen och tittat på film på datorn, läst böcker och bara varit. Lovis kom hit på förmiddagen och hon och Humlekatten blev SÅ glada att se varandra:) Godingarna!:) När det lättade ute så begav vi oss till Bäckebol, egentligen för att jag skulle handla något på Clas Ohlsson men så gick vi in på EM och hittade plötsligt soffbordet som vi skulle ha! Så nu börjar det ta sig på den fronten också, bara mattan kvar att byta ut. Ja vi planerar ju lite vagt att eventuellt sälja framöver och då kände vi att några saker inte riktigt passade. Som det stora soffbordet som hängt med några år och som känts för klumpigt för vår lilla lägenhet. Det nya är betydligt smäckrare och kommer att göra att bostaden upplevs större tänker vi...

Vi fortsätter alltså att ha semester ett litet tag till och även om en rastlös tvååring kräver sitt så är det ju ganska fint att få umgås så tätt hela familjen tillsammans. Just nu tittar jag på Carina Berg som intervjuar Christina Schollin. Hon berättar om sitt långa äktenskap och det är faktiskt rörande att få höra hur hon, som varit gift i så många år, tänker. De verkar ha ett fint äktenskap där de också kan skratta ihop. Så viktigt! Speciellt i perioder då det är tugnt och livet är långt från en såndär romantisk komedi som man ser på tv... Om ni inte såg programmet så kika på play i efterhand.



4 kommentarer:

  1. Jag såg det avsnittet sist det gick, himla fint var det :-) Låter som om ni har en härlig semester med lugna, lata dagar precis som det ska vara:-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh men guuuuud så söt, visst är det härligt att titta tillbaks på bilder från olika tider. Redan från månad till månad ser man så stor skillnad på de små liven.
    Fortsätt njut av semestern trots regnet.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen så är det ju! Innan jag fick barn sa alla att det går så fort men det var svårt att förstå innan lillemannen faktiskt kom. Nu när jag ser på bilden kan jag knappt minnas att han varit så liten:-) Kram

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...