söndag 12 augusti 2012

Papperslyktorna


Jag har visst inte visat de härliga lyktorna från Jurianne Matters. De står nu på hyllan i hallen under fjärilstavlan och lyser upp. Nu börjar jag känna att lägenheten är "färdig" på något sätt. Självklart finns det sådant som jag skulle kunna tänka mig att fixa med om vi skulle bo här permanent men som det är nu så tror jag att det mesta är fixat. Har inte bestämt mig för om det känns tråkigt eller skönt...:-) Något jag gärna hade gjort under andra omständigheter är att glasa in balkongen så att det hade kunnat användas som ett extra rum även när det inte är sommar, men då föreningen hade regler om vilka man fick leja för jobbet och det skulle kosta oss över 30 000 kronor för vår balkong på kanske fem kvadrat så fick det vara. Några av grannarna har valt att använda sig av detta och jag förstår dem, men för oss som mest ser det här som en "in-between-lägenhet" så var det inte direkt ett alternativ.


2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...