söndag 13 januari 2013

Sovrumsfix

Lampor; Ikea Årstid, ljusstakar; Tove Adman, silverbox; Day Home, kub; Åhlens
Några nytagna sovrumsbilder. Jag fann mig några rostiga bokstäver som såldes ut på en blomsteraffär och de fick komma upp bredvid Ehrenstråhles Paristavla. Även taxarna fick nu äntligen ta plats där. Taxar är lite speciella för mig, min morfar hade sådana och födde också upp några kullar. Nu dog han när jag var ganska liten, men mamma, mormor, med flera har berättat mycket om hur livet med ett gäng taxar var. Så den hundrasen ligger mig lite extra varmt om hjärtat kan man nog säga, trots att jag som vuxen knappt ens ser några.


Jag drömmer om att i ett framtida boende kunna inreda ett "franskt" rum, eller kanske bit av ett rum, med stora Paristavlan och annat som passar in. Så när jag fick syn på den här skylten så kunde jag inte låta bli. Den kommer från butiken Lev vackert.

... Och så Max lilla hörna. Jag önskar så att han fick ett eget rum men tills vi hittar ett större boende så har han ett eget litet krypin. När vi flyttade in så sålde vi de garderober som då stod i sovrummet och så valde vi att bygga samma variant som vi hade i huset. Då lämnades helt enkelt en lagom stor bit för att en barnsäng skulle få plats. Nu när han inte har spjälsäng längre så sover han i en växasäng- samma säng som hans morfar sov i för över 60 år sedan

                   Över sängen hänger fina tavlan från Formeli, jag älskar den där texten!
 

Den här hyllan har jag visat förut: tallrikshyllan köpte jag när vi flyttade till huset. Där inredde vi ju just i den där vita lantliga stilen. När vi så flyttade därifrån fanns det ingen plats i det nya köket så nu sitter den över Max säng istället. När jag nyligen fann ett flaggspel från Maileg så hängde jag upp det i hyllan. Maileg är en favorit här hemma som ni ser:-)  Sonen går på en waldorfförskola och där är plastleksaker bannlysta vilket jag tycker är bra. Jag skulle gärna se att alla våra leksaker också var av trä och tyg...




4 kommentarer:

  1. Så fint du gjort!
    Härlig inspiration!
    Gillar din blogg! Återkommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad snällt sagt!:) Tack!! Välkommen åter!:)

      Radera
  2. Du har så pyssligt och fint!
    De där tax-tavlorna gillar jag med, var får man tag i dem?
    Jag tycker med taxar är mysiga men som du säger, man ser dem inte ofta nu för tiden.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de orden! Jag blir glad när du säger så:) Taxbilderna köpte jag faktiskt inne i stan, men de finns att beställa t.ex på inreda.com i olika storlekar (Sök på varumärke: studio Lisa Bengtsson), vi har de som är som ett A4 i stl. Här finns de också: http://www.favoritsaker.se/inredningsdetaljer/studio-lisa-bengtsson/

      kram!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...