måndag 13 oktober 2014

En helg med Ullared m.m.


Ibland på helgerna så kör vi lagad frukost (eller kanske snarare brunch) med te/kaffe, äggröra, bacon, toast, med mera, och det passade vi på att göra när mina föräldrar var här. Lite hotellfrukostkänsla kan man nog säga, och så behöver man inte tänka på lunch utan står sig bra till middagen (med mellis såklart).

Så himla härligt att vi äntligen får plats med vårt (relativt) stora matbord igen, det har stått magasinerat i mer än tre år i väntan på större boende. Inköpt på loppis i Kristinehamn för  sisådär 300-400 sek för några år sedan då vi bodde i huset på landet. Det var blått när det kom, men blev genast ommålat till vitt. Perfekt när vi är några fler. Sis, Fredrik och barnen var ju här i fredags, då var vi sex vuxna och tre barn och det var inga problem att få plats, superskönt att inte behöva be folk ta med egna stolar alternativt sätta dem i tv-soffan som vi fick göra under åren i lägenheten...

Helgen har varit bra och vi har även hunnit med en tur till Gekås/Ullared där vi hittade en del "bra-att-ha". Det var min pappa som absolut ville dit (vilket är lite lustigt eftersom hans motstånd var extremt starkt innan han provade första gången) så vi andra hängde mest med. Vi åker alltid dit på eftermiddagen, då är det ingen kö in, och sällan någon längre kö ut heller. För den som ska dit för första gången kan ett tips vara att läsa nybörjarguiden som jag skrev 2011. Den är ganska lång, men jag tänkte att det är lika bra att göra den så informativ som möjligt. Har försökt uppdatera lite där så att den ska vara aktuell, men kan givetvis ha missat något. Där hittar du en del som jag själv brukar ha i åtanke inför mina besök dit; Nybörjarens guide till Ullared


2 kommentarer:

  1. Vad kul med Ullared. :) Jag var där i somras och det tar möjligen en hel del energi men är ändå skoj! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Roligt med Ullared och vilken härlig brunch! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...