torsdag 2 oktober 2014

Magisk rengöring för ekollonvasen


Senast jag var inne i Boutique Tinna så tipsade personalen mig om dessa magiska kulor som passar bra att använda som rengöring till ekollonvaserna från Svenskt tenn. Mina har ganska snabbt blivit rätt daskiga så jag tog tacksamt emot förslaget, och det funkade bra. Kulorna stoppas i vasen tillsammans med ljummet vatten och så skakar man på den tills glaset är fint igen. 

Ett bra knep för er som liksom mig har glas i olika former som behöver fräschas upp, för det behöver ju inte alls vara just ekollonvaser för att det ska bli rent såklart. Magic balls finns säkert på fler ställen, men jag köpte alltså min ask på Tinna (inne i centrala Gbg) för en hundring. Man återvinner sedan kulorna så det är en bra investering.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...