torsdag 24 oktober 2013

Pure tap water - House Doctor

Vattenflaska från House Doctor. Inköpt på Iems, Frölunda torg.
Är så nöjd med den här vattenflaskan, den är riktigt snygg att ställa fram och jag vet av erfarenhet att jag dricker mer vatten när jag ser det framför mig. Fast jag är ganska petig, tycker att det är stoor skillnad på vatten och vatten. Vattnet här är inte speciellt gott om man jämför med vattnet hemma hos mamma... Ja, det kvalar verkligen in under lyxproblem:-) Jag älskar för övrigt House Doctor, så mycket fint!

Igår var jag på några timmars "gråt-och kräkmöte" igen. Det var en ny tjej där och hon grät sig igenom större delen av mötet. Hon tyckte att det var lite genant men vi kunde trösta henne med att vi grinade floder när vi träffades förra gången så hon har lite att "ta igen":-)  Det är en väldigt speciell känsla, att plötsligt höra sig själv berätta om det allra innersta, det där man knappt formulerat ens för sig själv tidigare. Vi pratar om hur det är att bli sjuk i vår ålder, hur isolerande det kan bli, vad det gör för ekonomin, relationen, föräldraskapet. Hur många olika delar som påverkas och vad det gör med oss.

Det är givetvis tråkigt att bli sjuk oavsett hur gammal eller ung man är, men utgångspunkten blir ju en annan. För en sjuk person i 20-30-årsåldern kan det innebära att hen kanske inte kan skaffa barn överhuvudtaget, eller att vi inte är ute i arbetslivet i perioder och därför inte har någon chans att konkurrera med andra i samma branch. Ja det finns otroligt mycket att ventilera men det är inte lätt att hitta någon som faktiskt förstår precis vad man menar. Jag hoppas jag kommer att kunna vara med på nästa möte också för det är så "nyttigt"....

Efter det var jag på ett betydligt mer lättsamt möte. Jag var med på förskolans styrelsemötet för att prata om webbplatsen som nu börjar bli färdig. Många viljor och tankar men det kändes bra att få diskutera hur vi ska gå vidare och vad som behöver läggas till. Sidan kommer sedan att presenteras på föräldramötet efter nyår och så får vi hoppas att den kommer att spridas vidare så att många söker till vårt fina lilla "dagis".

Idag är de senaste dagarnas regnande utbytt mot strålande sol. Det vänder fort!

1 kommentar:

  1. Vilken fin flaska. Jag behöver nog också att se vattnet mitt framför ögonen för att komma ihåg att dricka. Köpte med en fin vattenflaska från London förra våren men den kastade min tokige gubbe för inte fattade han att det var en sån som skulle sparas och stå framme ;)
    KRAMIS

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...