fredag 22 augusti 2014

Coco Tiger!


Är sämst på att blogga just nu, men här får ni i alla fall se en skymt av tv-rummet på övervåningen, det rum som numera går under benämningen "tigerrummet" hos oss:) Jag spanade in dessa tapeter (Coco Tiger av Lisa Bengtsson) när de kom ut, men föga anade jag att de faktiskt skulle hamna på en vägg i mitt hem. Och tro mig när jag säger att det krävdes en del övertalning för att få mannen med på tåget, men tillsammans med duktiga personalen på Engelska tapetmagasinet inne i stan (hur mycket fint har inte de? Ett måste om ni bor häromkring och ska tapetsera!) så lyckades jag och nu är han faktiskt riktigt nöjd:) Det är dock bara en vägg som är tigerprydd, resten är i grått, annars hade det nog blivit lite för mycket. Resten av huset är mer stillsamt inrett så då kändes det kul att få dra på lite här. Jag letade efter ett snyggt sidobord som passade. men inget passade både plånbok och smak så då fick Ikea rycka in och nu har vi Vittsjö där tills vi ev. hittar något annat. Tyvärr hade blommorna som jag köpte i veckan hunnit vissna, men Ängvasen från Klong är verkligen en favvo.

För den som undrar hur det ser ut hos oss så har vi två styck tv/vardagsrum, och det övre är inrett  för att passa oss i familjen (ja, allt ska väl passa oss, men ni förstår kanske hur jag menar?), medan det på entréplanet är lite mer tänkt som ett sällskapsrum och går i ljusare stil. Vi har även köket med köksbord och så ett större matsalsbord härnere så man kan flytta sig till soffa/fåtölj när man har ätit färdigt, kanske har vänner hemma på middag och vill sitta lite mer bekvämt helt enkelt. På övervåningen har vi våra sovrum och då är det smidigt att sitta i tigerrummet och se på tv när Max har somnat, t.ex. Om vi nu lyckas få några kanaler snart alltså. För på grund av något missförstånd har vi varken internet eller fler kanaler än 1,2,4,6 och barnkanalen. Ej heller hemtelefon. Värst vad bortskämd man är med att allt ska funka, det känns ödsligt nu när det inte gör det. Förresten kände jag mig gammal som gatan häromdagen när Max kom och sa storögt med en förvånad röst; "vet du, på pappas tid, när han var liten, då fanns det bara två kanaler!!" Haha:) Ja vi var ju barn på stenåldern både P och jag, så...:) Han kommer väl svimma av förvåning när han inser att vi inte hade nån surfplatta heller, och att man fick lämna in filmrullar i butik för att få se bilder man tagit med kameran...

Nu ska litet hjärta sova här så nu är det dags för kramar så att vi står oss tills imorgon!

På återseende!

1 kommentar:

  1. Vilken häftig tapet! Visst är det stor skillnad med det tekniska nu mot när vi var små (allra helst jag :)) Kram Suss

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...