lördag 8 november 2014

Sannas smoothies


 Alltså, det här med frukost. Inte min grej. Alls. Jag behöver vara vaken ganska länge innan jag ens funderar på att äta, och det är ju inte alltid den möjligheten finns. Inte jättebra att leva så när man är diabetiker heller... En bra grej med att flytta är att det lätt dyker upp sådant som man (=jag) inte ens mindes att man hade. Som boken Sannas smoothies som jag visst hade i gömmorna. Sanna Ehdin är författare till böcker som Den självläkande människan och Höj din energi som handlar om att vi kan hjälpa oss själva att må bättre genom att nyttja det som finns omkring oss. Visste ni t.ex. att gurkmeja är bland det bästa som finns, det är inflammationshämmande, skyddar levern och motverkar cancerceller. Just gurkmejan har jag fått tips om av min granne Susanne (eller ja, vi var grannar när vi båda bodde hemma, och numera är hon mina föräldrars granne) som använder det dagligen. Susanne har en blogg där hon skriver om hur hon jobbar för att leva så friskt som möjligt trots sin tuffa diagnos, kika gärna in.

 Det här blir det mest utsvävande inlägget ever tror jag, men vad jag skulle komma fram till är att i Sanna Ehdins bok så fann jag en frukostsmoothie som jag nu har druckit varje morgon i över en vecka, och jag är supernöjd! Står mig bra hela förmiddagen på den. Drycken innehåller bl.a. kokosmjölk och gurkmeja och smakar också riktigt bra. Jag har verkligen testat allt från kesoplättar till chiapudding och havrepannkakor, men ändå tyckt det varit så kämpigt, nu äntligen verkar jag ha funnit ett sätt som passar mig. Kan verkligen rekommendera Sannas smoothies som innehåller många intressanta recept. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...