torsdag 12 februari 2015

Rakt in i hjärtat



Alldeles strax är det dags för sista delen i SVT-serien Rakt in i hjärtat. Ser ni den? Om inte så tycker jag ni ska  leta upp den på play för den är fantastisk! Alla goa ungar som går igenom så mycket för det som de flesta av oss tar för givet. Alla föräldrar som hoppas och önskar... Det handlar alltså om hjärtsjuka barn och deras familjer som besöker kardiologen i Lund, och man får följa dem en liten tid i livet. Både spädbarn och tonåringar är med, och ett avsnitt handlade om en flicka som varit hjärtsjuk och inte överlevde, där berättade föräldrarna om sin dotter. Varenda en av de barn och ungdomar som är med i dokumentären, deras historier träffar verkligen rakt in i hjärtat...

Nu är det strax alla hjärtans dag och den brukar jag försöka göra lite mysig här hemma. En annan, viktigare, tradition är att jag köper något där pengarna går till just hjärtfonden. En hjärtpin, några kort eller annat som kan hjälpa det minsta lilla. Gör det du också!

1 kommentar:

  1. Min bästa kompis var ett hjärtebarn. Hon dog när vi var 17. Jag har sedan dess stött dem och kommer alltid att göra det. Årsdagen får ett extra bidrag! Det glädjer mig att du uppmärksammar dem! Personligen klarade jag inte av att se serien! <3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...