söndag 1 december 2013

1:a Advent är här!

Den fina tomtekalendern kommer från Maileg.
Ja nu är Max kalender färdig och idag fick han öppna det första paketet. Jag gör enligt samma princip som förra året; på lördagarna får han en godisbit/tablettask och på söndagarna något han kan sysselsätta sig med, som film, bok, tuschpennor. I det första paketet var det filmen Smurfarnas jul som han och morfar tittar på just nu.På vardagarna ligger det någon mindre grej som han kan leka lite med innan förskolan. I år tyckte jag att det var ganska svårt att hitta på bra presenter, det fick bli småbilar, någon pixibok, etcetera. Till nästa jul funderar jag på att lägga någon liten godisbit på vardagarna och köra på paket bara under helgerna kanske. 

Sedan har vi lyckats tappa bort våra julsaker också. Vi hittar bara en del av det, vår adventsljusstake som jag gillar så mycket är borta tillsammans med rätt mycket annat. Som julstjärnorna. Hur kan man inte hitta det när man bor i en liten tvåa? Vi har finkammat vår enda garderob (med undantag för de vi har till kläderna) med ficklampa och allt och ändå hittar vi det inte. Skumt!  Men vi ska leta en omgång till för det här är min absoluta favorittid på året och då vill jag minsann gå all in!:)

En riktigt fin första advent önskar jag dig som kikar in här idag

1 kommentar:

  1. Vilken fin kalender han har Max. Även här har det varit svårt att hitta bra paket till kalendern. SÅ vi bestämde oss att lägga alla pengarna på kalender i år och skippa julklapparna på julafton (barnen får så mycket av farmor/farfar, mormor/morfar ändå så det behöver inte mer julklappar) Vi får se vad barnen tycker om upplägget efter jul.
    Önskar dig en fin dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...