söndag 18 december 2011

Cinnamon stick



Enligt min faster kan man inte känna smaken av kanel. Jag vet inte om det stämmer men för att bevisa det så fick hon oss förra julen att hålla för näsan samtidigt som vi smakade lite kanelpuder. Och från den lilla rätt ovetenskapliga undersökningen så antar jag att hon kan ha rätt. Oavsett om man kan det eller ej så gör doften mig behaglig till mods, det är min favorit hela året! Så just nu brinner ett Yankee Candle med namnet Cinnamon stick i vårt hem, inhandlat idag. Underbar doft som faktiskt lyckas med konststycket att förmedla en liiiten gnutta julstämning trots att det utomhus är grönt...

Resten av inköpen blev tyvärr inte riktigt vad vi tänkt då vi var på Frölunda torg som är en av de större galleriorna i Göteborg men som trots det stängde tidigare än vad vi trodde. Miss i planeringen alltså- nu har vi något att göra i veckan med andra ord! Nåja, EN julklapp blev det i alla fall, och så något att pryda köksväggen med, jag får visa när den kommit upp. Tänk att vi är inne i julveckan imorgon!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...