torsdag 22 december 2011

Dan före dan före....


                                 
                                  Tröttnat på att vänta på snön. Tur att man kan köpa fake istället.

Oh well. Om man nu som vi inte har ett endaste litet vitt korn på marken så får man väl fejka. Så just nu testar jag mig runt lägenheten med ett gäng "snöbollar". Inte helt lyckade på hyllan så de har redan fått flytta vidare till annat hörn...Finns hos Hemtex om det händelsevis skulle vara någon därute med samma tankar som jag- och de gör sig faktiskt bättre i verkligheten än på bilden jag fick till.

Dagen igår kantades mest av mindre roliga besked samt en ilsk ett- och ett halvtåring inne på Ica som till slut fick bäras ut (illvrålandes) för att han inte kunde förstå att mammas och pappas kronor var slut och att "hästen" måste stå stilla då. Ja den där automatiska leksaken som rör sig när man stoppar pengar i den alltså. Max nya hang-up. Lika förtjust som han blir när han får åka - lika otroligt arg blir den lille människan när han måste gå därfifrån. Sedan gick vi hem och åt gröt.

Och vet ni... Vi har fortfarande knappt köpt några klappar. Det har fått stå tillbaka medan vi kämpar på med det som kallas livet. Men ikväll är det extraöppet i hela lilla staden och vi får väl köra ett ryck. Och tänka som min mamma brukar säga att "det blir nog jul ändå..." Och visst är det så, julen kommer tillbaka varje år och vissa gånger är man full av energi och julstämning och andra gånger...ja då är man sjuk och orkar bara det minsta. Men det blir med säkerhet jul i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...