söndag 11 december 2011

Gästboken till bröllopet på gång...



Som ni ser har jag börjat göra iordning bröllopsboken. Kompisen K är inbiten scrappare men bor tyvärr en bit bort så jag får klara mig med egen fantasi tills vidare:) Dock hoppas jag att hon ser bilden och kommer med några förslag...*hint* Vitt och silver var ju önskemålet men det blev mer åt det varma hållet än "kalla" silver. Hjärtat bredvid ska få fungera som ett bokmärke är min tanke.

Jag har också lovat att fundera ut några frågor som ska ställas till gästerna som ska skriva i boken, ångrar mitt löfte litegrann och hoppas på att få förslag från er som läser!:) Tänkte mig nåt i stil med "hur tror du att brudparet kommer att fira första bröllopsdagen?" Anledningen till frågorna är att vännen som gifter sig gärna vill ha lite roligare hälsningar än "Lycka till". Hon hade sett en "fyll-i-bok" där gästerna skulle svara på frågor men då var mitt förslag att de använder sig av en större bok där man också får plats med foton och annat som hör till bröllopet. Tyvärr står det helt still i hjärnan på mig, jag kommer verkligen inte på några bra frågor...Hjälp!:)

Nu så har vi tänt det tredje ljuset- mindre än två veckor kvar till jul alltså. Tro det eller ej men jag är inget stort fan av just juldagarna, det är tiden innan som jag tycker är mysig med alla ljus och dekorationer. I år ska vi fira julafton härnere och juldagen+ annandagen hos mina föräldrar. Vi brukar ju vanligtvis vara där redan innan jul så det ska bli rätt mysigt att få vakna upp i sin egen säng för omväxlings skull. Lägga paket i strumpan till Max och kanske skapa egna traditioner som följer med honom i livet.

1 kommentar:

  1. Hihi, kompisen K, gillar hintar;0)....
    har du satt ihop framsidan än?? Annars tänkte jag att du kan "chalka" kanterna på notpappret, det blir fin effekt, lite mot det gammeldagsa hållet. Chalk, är en typ av stämpel (går att anv stämpeldyna oxå, men blir lite kletigare). Finns lite olika färger, men jag brukar anv mej av dom bruna nyanserna. Kolla på panduro/butik med scrap-saker, det brukar alltid finnas. Chalk är oval, medans stämpelfärgen är fyrkantig. ...
    Lappen med hälsningen, kan du oxå chalka, sen fäster du den med 3D-kuddar, då höjjer du upp hela bilden, & det blir liv i den.
    ...
    Bandet/rosetten, har du nått med silvertråd i?? Då får du fram även det silvriga som efterlyses, men ändå såpass diskret, att dina varma färger träder fram. Fäst oxå bandet med små duttar lim, så glider den inte runt.
    ....
    Dom vita Blommorna kan du kladda på med lite lim (ofärgad)högst upp på kronbladen , anv gärna fingrarna, så blir det inte för mycket + att det blir lite snyggt ojämt, sen doppar du blomman i glitter, snygg effekt, som inte blir för glittrig.

    Hoppas det blev lite fler tips & idéer:0).... Du vet att jag gärna hjälper dej, trots avståndet!!

    Nu vet jag inte om du kan läsa mail på Fb, men vi avhandlar ju en del där, som inte ska skrivas här:0)... så jag plitar ner några rader, & hoppas din data låter dej läsa!!!

    Många varma kramar//K<3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...