måndag 10 februari 2014

En riktig skämsbild!

 

Minns ni att jag skrev om krukväxten som dog redan efter ett fåtal dagar i vår inte så omsorgsfulla vård? Här ser ni den. Igår var det alltså exakt två veckor sedan vi (sambon egentligen, fast jag känner mig medansvarig) fick den. TVÅ VECKOR! Otur att vi sedan var så klantiga och istället för att städa bort den, ställde nämnda blomma i köket. Oklart varför. Där har det nu stått sen dess. Ännu mer otur att svärmor, som var den som gav den till oss, var barnvakt en stund igår. Vi får nog inga fler blommor av henne... Skäms på oss- och snälla älskade vänner som möjligtvis läser det här; blommor är underbara, men vi är helt enkelt hopplösa!

Den unge herrn är fortfarande inte klippt. Efter en lång stund av kämpande gav både pappan, frisören och de andra kunderna, som försökte hjälpa till, upp. Han kom hem och satte sig i mitt knä. Håret var fuktigt på det där sättet som när frisörerna ska klippa, men lika långt som innan. När jag frågade vad som hänt så tittade han ner i golvet. Hans pappa fick komma in och förklara. Jag frågade varför det blev så tokigt och han var tyst en lång stund. Sedan sa han att han inte tycker om när någon tar i honom på det sättet. Jag älskar att han har integritet. Men jag älskar lite mindre att han ser helt ovårdad ut. Ett tag klippte vi honom i sömnen. Det låter helt galet, jag vet. Men det var enda sättet. Nu är han för stor och vaknar om vi gör det. Gaaah! Dessa barn! Underbara, skitjobbiga unge:)

Och jag har drabbats av ryggont! Det har jag aldrig haft problem med tidigare, men  fy!:-( All sympati till er som brukar ha problem med ryggen. Jag har en ganska bra aning om varför det blev såhär, och ska försöka få en tid hos sjukgymnasten nästa vecka när jag har hundvakt. Men shit, vilken galen känsla. Det gör ont när jag står, går, och sitter. Igår kväll låg jag ner i sängen och åt middag, det var det enda som funkade just då. Nu är jag fullproppad med värktabletter men känner mig ändå helt ynklig. Har ni några braiga tips så hit me!:)

7 kommentarer:

  1. Stackare!! Voltaren/Dicklofenack, efter ordination på paketet, och röra på dig så mycket du kan när du är smärtfri. Det är inte kul med ont i ryggen fy sjutton.
    Tack för NY tipsen. Du frågade om valpkursen och den börjar vi på nästa vecka.
    Krya på dig.
    kram Helena

    SvaraRadera
  2. Ojojoj inte lätt o vara liten! Men samtidigt väldig bra med integriteten.
    Äsch låt de växa han kommer hinna vara korthårig i livet :)

    Usch hoppas du snabbt får hjälp!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fy! Ryggont är inte att leka med! Rör dig så mycket du kan och ta det lugnt med ryckiga rörelser och lyft. Ett glas vin kan också hjälpa ;)

    Fin blomma. Eternell? Hihi.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Haha, igenkänningsfaktorn på de där bilderna är enorma. Vi slängde en stor fin blomma som enligt blomaffären "inte krävde nånting alls" i förra veckan. Den var stendöd.

    SvaraRadera
  5. Flera har redan skrivit att du ska röra på dig. Säger också samma sak. Stretcha ryggmusklerna. Vin var det någon som föreslog. Det funkar också som avslappning. Men det mesta akuta tror jag ändå att du kan bota med värmedyna. En halvtimme-timme på värmedynan så du mjukar upp musklerna. Hoppas det släpper. Som du vet lever jag med denna värk, mer eller mindre hela tiden. Fast man vänjer sig. Och blir lycklig de dagar man är någorlunda värkfri.

    SvaraRadera
  6. Kan inte låta bli att fnissa åt blomman! Det är ju sånt som händer den bästa=))

    Så tycker jag att liten är tuff, även om han är oklippt. Han sätter en gräns och förklarade varför. Inte lätt det där!

    Kramen Hannis
    Ps. Hoppas det löser sig med ryggen fort som 17!

    SvaraRadera
  7. Tack för din fina tröstekommentar hos mig:) Nu är jag gladare igen även om det aldrig mer blir detsamma utan Nisse.
    Ont i ryggen, usch, inte kul. Har varit drabbad till och från hela livet. Nåt tips... nej du, jag har försökt med det mesta med olika resultat varje gång. Tror det är vår stressiga tillvaro som ligger bakom. Varva ner... var det ett bra tips??

    Kramar från Eva-Mari, just nu utan ryggproblem.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...