onsdag 17 april 2013

Förvaring för barnens småsaker

Förvaring i svart, cerise eller vitt.
Ramlade över dessa smarta förvaringsfickor när jag kikade in på H&M Home. Vad smidigt att hänga vid sängen eller inne i badrummet och låta barnen förvara småsaker i, hårsnoddar eller nappar eller vad som nu passar. 149 kronor hos H&M Home alltså.

Den här dagen har varit lång och ganska tung på flera vis, även om den startade bra med frukost på bästaste caféet! Det var fler än vi som hade samma tanke så det var svårt att få plats. Det är nog en guldgruva för dem, deras frukost är både god och helt okej i pris så det kommer besökare i alla åldrar. Vi hamnade bredvid en mamma med världens lilla goding till femmånders som log stort mot oss:)  Dumt nog tog jag inga bilder, jag som skulle visa hur fint det är där.  Det får bli en lapp i burken, helt klart. Ja Jag kämpar alltså på med den där Lyckoburken och försöker lägga i några lappar per vecka om det är någon som undrar:-) Ett bra sätt att påminna sig om att faktiskt ta tillvara på de små stunderna också, och jag brukar dessutom datera varje lapp så att jag ska kunna se när de olika sakerna skedde. Prova gärna själva!

Jag är fortfarande sådär aptrött, det slog till ordentligt i samband med den där elaka ögoninfektionen jag drog på mig. Jag har tänkt som så att det var ju "bara" ögat, men kanske blev jag mer påverkad än jag trott? För när jag tänker tillbaka så verkar det vara då det blev såhär. Hoppas på att det kanske bara är lite tålamod och tid som behövs?

Vi har fortfarande inte köpt någon doppresent (ja, Joss, vi ska dit vi med, kom på nu att jag inte svarade på mailet:-)) så det står rätt högt upp på listan denna vecka. Om jag nu bara slapp den där förlamande tröttheten!

6 kommentarer:

  1. Underbara idé! En lyckoburk, det borde alla ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också att det var en bra idé! Speciellt när livet känns rätt motigt, då behövs det något som får en att stanna upp lite och fundera över det som faktiskt ÄR bra...:)

      Radera
  2. Ang trötthet så är både jag och sambon också ovanligt trötta. Det kan ju vara den obefintliga våren som ställt till det. Vi har dessutom märkt att vi varit extremt torra i munnen och i huden. Förmodligen också beroende på vädret. Nu tar vi tag med nya krafter när våren i alla fall verkar banka på dörren. Idag hade jag vårjacka på mig och blev så påverkad att jag letat fram ett tyg som jag ska sy en sommarparkas av.....:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner igen mig i det du skriver med mun och hud! Kanske är det så?! Jag är ju ingen vårlängtare direkt, har inga problem alls med vintern- iaf har jag inte trott det. Men kanske är jag ändå mer påverkad än jag förstår? Kul att du fick ny inspiration:) Kram

      Radera
  3. Så smart förvaring.
    Hoppas tröttheten ger med sig och att den här dagen blir bra. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tyckte det var en bra grej, skulle kunna tänka mig en sådan i badrummet. Tack för din fina hälsning! Kram

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...