fredag 19 april 2013

Fredagsgott i form av macarons

Bästa fredagsgottet på bästa lilla uppläggsningsfatet från Granit.
Mmmm... Macarons:) Eftersom vi ska på dop i helgen och ännu inte hade funnit någon present så fick lillemannen hänga hos farmor i några timmar medan jag och P var inne i stan. Max är verkligen en hemmakille, han skulle kunna vara här dygnet runt om han fick känns det som. Visst gillar han att gå till badhuset eller lekparken och efter en ledighet saknar han sina små kompisar på förskolan, men att vara hemma är nästan alltid hans förstahandsval.

Nu kunde han i alla fall greja med bilarna hos farmor och klappa på katterna, det var ju nästan som att vara hemma. Och vi slapp ha med en motvillig treåring som mest tjatar om att få gå hem, det gjorde att effektiviteten maxades med ungefär 100 % :-) Så vi hann hitta både doppresent och födelsedagsdito, det blev bland annat shopping inne i bästaste leksaksbutiken centralt. Philip & Viola heter den och vi är alltid otroligt nöjda med servicen och de har så mycket fint! Så besök gärna dem om ni är i Göteborg och letar presenter, en liten men jättetrevlig butik med ett bra utbud!

Sedan blev det sen lunch/tidig middag inne på saluhallen och innan vi tog bilen hem så blev det ett stopp på favoritstället för att handla med oss några av de allra godaste! Ja macarons förstås! Hallon, pistage, choklad och passionsfrukt blev det när jag fick välja smaker, såå gott!

Hur är det med er? Har ni också drabbats av "macaron-feber"? Eller tillhör ni kanske dem som tycker att det är löjliga pengar för en liten kaka?:-)

Nu ikväll ska vi packa för helgen ( ja dopet är i Karlstadstrakten) och kanske fortsätta se på film, vi hyrde nämligen en hel laddning igår. Ha en trevlig fredagskväll!

12 kommentarer:

  1. Jag har inte ens kommit mig för att testa någon gång. Så tråkig är jag....:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är måånga som inte testat, och de mår nog bra ändå:-P Hade jag inte bott just i en storstadsregion skulle jag med stor sannolikhet inte heller provat dem, de finns inte på "by-fiket" där jag växte upp:-) Men får du chansen så tycker jag att du ska smaka, jag är såå konservativ när det gäller smaker och gillar bara marabous vanliga mjölkchoklad t.ex. Men här blandar jag hej vilt och det är supergott!

      Radera
  2. Har aldrig kommit mig för att prova faktiskt, är så rädd att bli besviken. :-)
    Däremot åt jag något kopiöst gått på fiket vid jobbet häromdagen, en nöt- och mandelkaka med smör- och vaniljkräm i mitten. Herregud så gott. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det vore ju bortslösat om du ogillade den ju:) Det lät verkligen gott med nöt/mandel.

      Radera
  3. Nepp, jag har inte fallit för frestelsen/trenden. Men de ser goda ut. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh! SÅ goda!:) Kanske bäst att inte börja, då slutar man liksom inte:) Kram

      Radera
  4. Så mysigt med farmorhäng för lillkillen! Vilken skatt att ha farmor så nära att det går att ordna:)

    Har faktiskt aldrig smakat macarons, men är väldigt nyfiken förstås, som alltid när det gäller bakverk!

    Jag känner förresten hur mycket jag saknar dig! Vi brukar ju höras nästan varje dag genom bloggarna. Sedan Valentin föddes har allt varit lite uppochnervänt av förklarliga skäl, det mesta har satts på paus, men jag kommer tillbaka <3

    Kramar i mass!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det ju. Jag har skrivit en del om det tidigare på den andra bloggen, men mkt av det raderade jag när jag kände att folk som inte var snälla läste bloggen lite för ingående. Men jag kan säga som så att det har inte varit helt enkelt. Men jag är glad för att M har en relation till sina far/morföräldrar. Jag stod/står mormor/farmor nära och har träffat dem ofta under uppväxten. Ni har kanske ingen i närheten om din man är härifrån och du kommer från annan ort?

      Jamen visst! Jag har fått lägga band på mig för att inte bombadera dig med frågor om allt:) Men så är det ju i början, livet är så överväldigande. Och hur "snäll" bebis man än har så är det ju sövande, matande, bytande, bvc varje vecka, alla vill se bebisen, man är trött, allt är nytt... Men så bara en dag så flyter det liksom på. Eller ja, alla är ju olika, men så kände jag det. Efter ett tag så känns det nästan som om han alltid varit här:) Så njut du av din paus, även om man inte minns allt kanske så minns man nog alltid den där känslan av att vara i "bubblan". Jag kikar in på din sida på fb ibland, det är roligt att få följa er första tid såhär på avstånd! Måånga kramar (från en trött T som haft en intensiv helg- skönt att vara hemma igen!) p.s: såg du att jag svarat på din kommentar i din blogg?

      Jag sa faktiskt till P häromdagen att jag är avundsjuk på de som har första barnet framför sig, det är så stort att få komma hem med bebisen för första gången t.ex. Otroligt!

      Radera
  5. God morgon

    Låter som en härlig helg.
    Fina bilder. Mysigt med dop och kul att hinna med en hwl del tillsammans.:)
    Man blir rätt så effwktiv dessa timmar eller hur ? :)

    Har inte ätit såna än....kanske är det dags eller hur ? Då vet jag ju om jagfår febern eller ejmot dessa små kakor.

    Ha en fin vecka !

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en bra helg, många mil i bil dock:) Jag vågar knappt uppmana andra att prova macarons för då kanske ni blir lika beroende som jag?:) Men de smakar olika beroende på var man köper har jag märkt, tur att jag funnit mitt favvoställe! Tack detsamma! Kram

      Radera
  6. Hej!
    Jag älskar Macarons, men har inte testat baka dem själv
    ännu, har du? Verkar lite småsvårt..
    Philip & Viola har jag missat, vart ligger den?

    Kram och ha en fin dag!
    Catta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag har varit för lat:) Men de kostar ju en del att köpa så egentligen borde man prova att baka... Philip & Viola ligger på Vallgatan, granne med Åhlens. Med andra ord ganska nära Granit och alla de där butikerna. Tycker absolut du ska kika in där, hon som äger butiken är så underbart trevlig! Detsamma önskar jag dig! Kram

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...