torsdag 21 november 2013

En kopp choklad


Lattemugg och sked kommer från Greengate.
 Jag och Nemi kom för en stund sedan hem från en vända på stan. *Brr* vad kallt det var! Varenda år så står jag utan fingervantar eftersom jag alltid har tappat bort föregående års par, men nu är det hög dags att införskaffa nya. Anledningen till att vi var på stan är såklart miljöträningen. Jättenyttigt för henne att möta både folk i olika åldrar och diverse fordon som passerade förbi. Vi stannade och pratade med Therese och Gunnel som just höll på att lasta in nytt från Greengate i butiken. Måste nog ta mig en sväng förbi när jag inte har hund med mig:) Hursomhelst så gick det väldigt bra, även om tempot var på snigelnivå. Lilla N behövde nämligen sätta sig ner och vila var femte meter ungefär, det är såklart massor av nytt att titta på överallt. När vi kom hem frös vi båda två så det blev soffhäng och mat. Och en kopp mycket god choklad till en av oss.

Vi har en kaffemaskin, en Dolce Gusto hemma. Jag tror inte att jag hade valt samma märke idag, men just då blev det så. Har du som har en likadan testat Chococino? Det är lätt att förstå varför den smaken blivit populär.  Vissa som kommer hem till oss behöver man inte ens fråga vad de vill ha att dricka, det är bara att plocka fram kapslarna:-) Ett bra tips såhär i jultider är att dekorera med en polkagriskäpp,  det blir perfekt att röra om med också om man inte vill använda sked. Gott och så ser det ju så fint ut också.

Nu väntar vi på att P och Max ska komma hem för då ska vi bege oss till djuraffären för att köpa mer mat till N.

1 kommentar:

  1. Vi har en Dolce Gusto. Den smaken har vi inte testat. Vi är nöjda med maskinen även om vi är dåliga på att använda den. Vi brygger mest vanligt kaffe.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...