söndag 17 november 2013

Söndagshäng

 
Maxen i sin nya tröja som mormor köpt, den är från Me&I.
Oh vad vi busar! Lek!

Efter en lång dag igår är vi trötta allihop idag, även lilla pälsklingen Nemi som mest sovit och kissat. Vi var hemma hos Anna och Magnus med familj och fick god mat och trevligt sällskap. Max var glad över att få leka med bästisen A och Nemi fick en ny kompis i deras Myra. Myra är över året men då hon är en cavalier så var det alldeles lagon storleksmässigt att busa med henne. Nemi har ju mest träffat grannens fina collie Tim, men han är en jätte i jämförelse och hon var så glad över att få bekanta sig med Myra. Det var underbart att se dem ha så kul ihop, och Nemi fick också träffa deras katt som är hundvan och helt cool trots en busvalp. Vi var inte hemma förrän vid midnatt igen och det är inte vanligt sedan vi fick barn kan jag säga... Både hund och son sov inom fem minuter.

Igår förmiddag var jag på en ögonbottenfotografering och trots att jag är en rätt frekvent sjukhusbesökare så har jag aldrig tidigare varit kallad dit för något icke-akut på en lördag. Tydligen försökte de beta av sina patienter så gott det gick och därför så jobbade de även helg fick jag förklarat för mig. Det gick i alla fall bra, men det tog hela dagen innan jag kunde läsa en normal text, till exempel på tidningsnivå. När jag skulle förklara det för P så sa jag att det var som att klä sig i väldigt smutsiga glasögon. Jag lyckade knappt läsa på livsmedelsförpackningen i affären när jag skulle handla, än mindre en bok. Oh  well, nu är det gjort för den här gången. Men ärligt talat är jag ju såpass mycket på sjukhus/rehab/apoteket att helgen är en skön frizon så jag hoppas jag slipper fler besök på lördagarna framöver. Det kanske låter överdrivet för någon som är frisk, men jag känner att jag behöver en motvikt, en del av livet då jag får vara som alla andra, med hem och familjeliv och umgänge med vänner...

Idag kör vi det lugna stuket och tittar på film, har plockat fram julgrejerna för att inspektera dem innan det är dags att ta fram dem ordentligt.
Ha en fin söndagskväll!
 


6 kommentarer:

  1. Fina ungen i fina tröjan, kan tänka mig att han gillar den med tanke på mönstret;)
    Och Nemi, så go' hon ser ut! Vilken glädje att ni har henne!
    Förresten tycker jag inte att du bara ska slippa sjukhusbesök på lördagar, jag tycker att du ska slippa sjukhusbesök överhuvudtaget!
    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Ja då förstår du kanske hur jag har det när jag ska läsa utan glasögon. Helt hopplöst och det blir ju bara värre och värre hela tiden ;) Skönt att du fick synen tillbaka igen men nu har du fått en liten försmak om hur det blir när du blir lika gammal som mig haha ;)
    Vad mysigt för era två små att ha hittat så fina kompisar att leka med. Jag förstår att de måste ha varit dödströtta när ni kom hem.
    Visst låter det konstigt med sjukhusbesök på lördagar men de gör visst så nu. Tandläkaren också! Jag tycker att det vore förbjudet att förstöra helgen med sådana tråkiga saker :D Eller hur?
    Tur att ni verkar ha haft det så väldigt bra ändå / KRAM ANNA

    SvaraRadera
  3. Inte ett dugg överdrivet! Att behöva gå på läkarbesök på en lördag om det inte är akut är inte kul...Jobbigt ändå att springa hos läkare.

    Och tack för tipset i förra inlägget=)) Jag var in direkt och köpte några julklappar. Är kär i ljusen med tofsar på så det ska jag ge bort!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Vad fin han är i sin tröja. Jag är ju säljare av kläderna och älskar att se dem på alla barn och även på oss vuxna. Finns som sagt galet mycket fint!
    Lilla Nemi är ju sååå söt!

    kram på dig

    SvaraRadera
  5. Tussen så söt liten vovve! :D Hur känns det att ha en liten valp i hus? som att få en bebis på nytt? ;)

    Mysig blogg förresten!

    SvaraRadera
  6. Alltså dina små... Söta som socker, båda två!
    Fy för att behöva klara av läkarbesök på helgen. Förstår att de behöver arbeta ikapp, men inte kul för någon som är där så ofta ändå att behöva lägga tid på helgen.

    Ta hand om dig nu!
    Kram kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...