tisdag 19 november 2013

Lilla bushjärtat

  

Pia ville se fler bilder på Nemi så det fick bli en liten bildbomb. Jag som har, och alltid haft, hundar som ett stort intresse skulle gärna vilja bli en bra hundfotograf. Men inte är det lätt att fota ett styck livlig fröken som allra helst vill krypa in i objektivet och som då och då måste ta en paus och bita lite i fotografen:)  

Nu har vi precis kommit in från en ganska lång "promenad". Ja valpar motioneras ju inte på det sättet, men vi miljötränar en stund varje dag Nemi och jag. Idag traskade vi bort till busstationen och satt där och tittade på folk och bussar. På vägen dit mötte vi först Marie och sedan Kajsa så då blev det lite mer träning i att hälsa fint och att kunna vara stilla när matte vill prata med någon. Det skötte hon med bravur. Men hon är en rätt försiktig tjej och hoppade förskrämt till när en hund skällde på henne på avstånd. Det behövs en del pepp längst vägen kan vi konstatera, många nya ljud man ska lära sig när man är liten...

5 kommentarer:

  1. Nu dör jag sötdöden igen!! Alltså, dom ögonen...
    Det är bra träning för valpar det där med att bara vara där det är ljud och människor.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. åååh, fina lilla Nemi! Jag blir valpsjuk nu tror jag hihi. Håller med om att det inte är det lättaste att fota de små fyrbenta men tycker du lyckades väldigt bra :-)

    sv; Tack! :-) Enkelt och gott, man kan ju krydda sina biffar på en hel del olika sätt beroende på vad man själv gillar :-)

    Jag märkte att jag verkligen undervurderade stackars Stella, trodde hon skulle gå helt bananas och skälla på alla hundar men hon gick så fint i kopplet hela tiden och sa inte ett knyst hihi. Ja, det är ju mer jobb än vad många tror, nästan som en liten bebis.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Men ååååå en sådan godin, nu vill jag ju också ha hund ju;) Fast kanske inte. De må vara söta, ljuvliga underbara och hur goda som helst men jag vet också vilket jobb det är. Men när barnen inte vill bo hemma längre så kommer det nog allt bli en hund, en liten en;)

    Tack för fina ord, röster och stöttning i röstningen. Jag är så glad för vinsten och det värmer extra i hjärtat just nu.
    Tack
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Men vad fasen! Nu tryckte jag på logga ut igen och kommentaren försvann...

    Hur som helst; underbara bilder! Tycker att du fångar henne så bra, man ser verkligen att hon har bus i blicken :)

    Kram kram!

    SvaraRadera
  5. Alltsa gud vilken sockersot hund!! Brukar inte fastna for hundar, men jag kunde arligt inte sluta titta pa henne :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...