tisdag 19 november 2013

Novembermorgon

 
Jag har sett i några av  bloggarna att de gjort så fint utomhus med ljung och andra växter. I år har vår uteplats förvandlats till lekhage för Nemi och jag känner mig ärligt talat inte manad att fixa något alls. Därför fick den införskaffade ljungen ta plats i fönstret istället. Den fina krukan fick jag av Anna för ett tag sedan och den lilla glasflaskan hittade jag på Gekås/Ullared för 15 kronor. Efter att vi målade om sovrummet har det blivit min favoritplats hemma. Ja inte för att det finns sådär överväldigande många att välja på i vår lilla tvåa kanske:) Men tänk att lite färg gör sådan skillnad.

Idag börjar jag med ett läkarbesök, inplanerat sedan länge och faktiskt väldigt efterlängtat. Har inte mått så bra det sista och hoppas få lite klarhet i varför. Madeleine följer med. Sedan minnet började krångla så försöker jag alltid ta med mig någon som kan hjälpa mig att berätta och som sedan minns vad som sagts. Efter det kommer Sara med sin lille E och hälsar på mig och Nemi.

Nemi, ja. Den lilla damen har börjat väcka mig om nätterna igen efter att ha klarat sig rätt många timmar i följd senaste veckan. Det är ju inte så konstigt att hon vill ut, hon är fortfarande liten - om det inte vore för att hon vill leka. Inte kissa. Leka. Klockan 03.00. Kul... Längtar redan efter helg då P ska ta över nattpasset:) Ah, ljuva valptid...*suckar* Tur att hon är så söt när hon (väl) sover...:)


4 kommentarer:

  1. Så fint!!

    Hoppas att det går bra med läkarbesöket och allt.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Usch, inte roligt att du inte mår bra. Hoppas läkarbesöket går bra.
    Så fint du gjort det, älskar krukan! Kram.

    SvaraRadera
  3. Ååå.... Jag är så vidskeplig! Har nog fått det med mig hemifrån! Att ta in ljung har jag aldrig gjort och kommer nog aldrig att göra heller.... Denna skrock! Jadu... Har du någon skrock? Min man tycker jag är lite tramsig sin jag håller på! ;) ha en bra dag! Kramar

    SvaraRadera
  4. Tidigare hade M och jag två Papillons (eller vad det heter i pluralis). Det var mor och dotter, Tina och Dronning. Bägge två var rätt kaxiga, speciellt Dronning. Det såg alltid så kul ut när vi mötte grannen med hans stora Pyreneiska Bergshund som var en riktig fegis. Hur våra två små skitar skrämde livet ur den där stora hunden.....:-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...