fredag 22 november 2013

I vårt sovrum i vinter...


Bild: På Selmas gata
Bilder: H&M.com, kollage: På Selmas gata.
Såhär kommer vårt sovrum se ut snart. Bäddset och kuddar "Happy Holidays" är beställda från H&M och kudden överst fick jag syn på i ett skyltfönster och kunde inte låta bli. Madeleine var med mig just då och hon var inte så förtjust i den, men jag känner på mig att kombinationen kommer att bli bra. Tills dess pryder den vår fina gamla soffa som jag ärvt av älskade mormor. Nu är jag lite i valet och kvalet om jag ska slå till på de snygga adventsstjärnorna från favoriten House Doctor eller om det blir för mycket grått i ett och samma rum?

Familjen klarade sig ypperligt utan mig; de mötte upp Magnus, lille A och Myra som ju Nemi fick bekanta sig med förra veckan. Och vovvarna fick busa, och småkillarna fick busa och sedan blev det McDonalds och det var en lycklig Max som kom hem med en leksak från Happy Meal. Vi har precis ätit tacos, jag skulle aldrig stå ut med att äta det varje fredag, men någon gång är det gott. Och Max har förklarat att fredagsmyset nu kan börja så vi sitter bänkade med lite snacks och tittar på tv. Lite senare ska vi se på den sista delen (tror jag?) i Wallanderserien. 
Ha en skön fredagskväll!

1 kommentar:

  1. Låter som ni hade en trevlig dag :-) Vi föråt oss på taco förrut, alltid varje fredag, samma visa samma fredag. haha. Har ett vännerpar som har varit tillsammans i 4-5 år som äter tacos varje fredag, fortfarande efter alla dessa år. haha.

    Så snyggt till sovrummet! Måste nog klicka mig in och se vad H&M Home har att erbjuda :D

    sv; Ja, visst var det en härlig låda, inte var dag man får nå så fint på posten ;) Tycker tamponger är rätt tråkig utgift så att få det gratis på posten är ju inte helt fel hehe. Lite win 2 win ;)

    Oj, måste ha varit väldigt dramatiskt men förstår att det blev noga kontrollerat. Hur tog barna det? Jag flyttade till Oslo 2008 för att säsonga men blev kär i staden så jag stannade och sen hittade jag min prins ;) Jag var med om 22 juli bomben faktiskt, var bara några hundra meter ifrån regeringskvartalet. Det var sjuk upplevelse.. lilla lugna Oslo.

    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...