tisdag 10 april 2012

De små stegen...



Jag är på jakt efter gamla saker att fylla sovrummet med. Ja inte vilka gamla saker som helst då utan gärna sådana som det finns en känd historia om. Jag har nämligen tänkt hänga upp ett fönster på ena väggen. Det fönstret kommer från ladan som min morfarsfar byggde i början på 1900-talet och som nu ägs av mina föräldrar. Min tanke är att fönstret ska få agera ram och där annat fint ska få hänga. Min plan var att använda Max första skor som är otroligt söta, men färgen är mörkt blå och jag ville helst inte måla om dem. Istället fann jag ett par vita barnskor som min far har haft! Han är ju över 60 år så det var ett tag sedan de bars... Jag visade dem för min farmor i helgen och hon tyckte att det var väldigt roligt att få se dem igen. De första skorna till det första barnet. Vem vet, om många år kanske det är jag som en dag håller i min sons gamla skor och minns hur det var då..?:-)

1 kommentar:

  1. Lite smått komiskt att vi tänkt samma idé hihi, jag har ett par gamla fönster hemma med spröjs och små rutor som jag också tänkt använda som ramar! Fast jag tänkte sätta in svartvita foton och lite tyg kanske :) Tycker din idé med att hänga fina gamla saker i det låter toppen!
    kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...