tisdag 24 april 2012

"Att önska kostar ingenting"




En bild på mitt senaste pyssel. En liten ljuskopp att ha på balkongen och tända sena sommarkvällar tänkte jag. Den är gjord i papperslera och jag har använt bokstavsstansar för att få till ordet ÖNSKA. Sedan målade jag koppen i vitt för en finare yta. Det blev långt ifrån perfekt, så jag får fortsätta att prova mig fram för att få till den rätta snitsen. Men hey, man måste ju börja någonstans:-)

Vet ni att "Önska" är ett av mina favoritord? Det är så milt på något sätt. Redan när man är liten lär man sig att man får en önskning när man blåst ut ljusen på födelsedagstårtan, och när man blir äldre tittar man upp i himlen efter ett stjärnfall. Man kan önska sig vad som helst, det kostar ju ingenting har Gullan Bornemark lärt mig och min generation:-) Det inryms så mycket i ordet ÖNSKA. Förväntan, glädje, förhoppningar...Man kan önska sig ända till månen om man vill! Och ordet "önska" ligger så fint i munnen, som en viskning nästan... Det var någon som en gång sa så klokt: "när man är frisk har man tusen önskningar, när man är sjuk har man bara en..."

Har DU något favoritord?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...