måndag 16 april 2012

Fabulös keramik


Jag vill tipsa er om en riktigt vacker bok! Jag har länge närt en dröm om att få prova på att dreja och att skapa keramik och jag har därför med intresse läst artiklar om keramikern Frida Anthin Broberg och jag har även följt hennes blogg till och från. Hennes verk ser alldeles ljuvliga ut och jag skulle gärna fylla mina skåp med dem!

Nu har jag också fått möjlighet att bläddra i boken Fabulös keramik som Frida skrivit och den gör mig inte besviken. Underbara bilder, enkla beskrivningar och fina texter gör att jag absolut vill rekommendera den till andra som intresserar sig för keramik. Det går också att besöka hennes butik och sommarcafé i den lilla byn Rönne i Närke, något jag hoppas på att kunna göra framöver. Mer om det finner du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...