lördag 22 mars 2014

Ännu fler kuddar in the house


 Jag slocknade som ett ljus igår en bit in i filmen vi såg på (White House Down) och det var nog lika bra, så nu låter vi pappan i huset få sova medan vi andra kikar på Barnkanalen. Och bloggar. Och tuggar på mattes converse. Tack för den, Nemi...

Ja i brist på bättre får ni se senaste kuddtillskottet. De grå kuddfodralen beställde jag från H&M för över en månad sedan och de har just anlänt. Hade faktiskt nästan glömt hur de såg ut när de väl kom, mindes bara att de var gråa. Men jag är riktigt nöjd, de ser liksom lite "dyrare" ut än de egentligen är och skulle passa såå bra i den vita soffan som jag drömmer om att ha. (Dream on, du har småbarn och en stor svart hund! säger rösten i mitt huvud:)) Du hittar kuddfodralen här.

Det var förresten inte helt lätt att ta en bild eftersom Nemi Nyfiken gärna ville engagera sig hon också och det kom med svans, öron, nos på varenda kort:)

Nästa vecka fyller M år, hela fyra stycken, och det ska givetvis firas. Det blir lite i omgångar kan man säga, vi har ju släkt och vänner även i Värmland, men jag tror inte födelsedagsbarnet har något emot att äta tårta några extra gånger. För barnkalas ska vi ju också ha,  inbjudningarna har förhoppningsvis kommit fram till alla, och fyra barn har tackat ja hittills.

Om någon hade frågat för ett år sedan var vi skulle ha kalas detta år så hade jag garanterat svarat "hemma hos oss förstås!" Men då visste jag förstås inte att vi skulle bo kvar på den här minimala ytan, så vi har faktiskt hyrt oss ett ställe den här gången. Tack till springer spanielmatten som tipsade, det kostade verkligen inte mycket, och det ligger väldigt bra med en sjö och skog runt omkring så att inga grannar störs. Inte för att det lär bli så vilt med ett gäng fyraåringar och deras föräldrar en eftermiddag, men ändå. Nu ska det bara kluras på bakverk och beställas hem lämpliga tillbehör. Och planera fiskdammen såklart. Max blir alldeles exalterad när han kommer på kalas för då vet han att det brukar vara fiskdamm, ungefär det första han frågar efter. De andra killarna är likadana, det är såå spännande att få fiska upp en påse och sedan kika vad som ligger däri. Jag önskar att de alltid kunde vara lika fulla av förväntan och tycka att något som vi vuxna uppfattar som rätt trivialt är så stort:)

4 kommentarer:

  1. Snygga kuddar! Och fiskdamm är bara det bästa ;)
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Vi hade faktiskt inte någon fiskdamm detta året utan det blev en skattjakt istället! Ååå vad det var uppskattat! Såååå roligt! Jag köpte faktiskt alla tillbehören såsom tallrik, servetter mm från nille. Har ni det hos er så kan jag tipsa om det! Bra kvalitet också tyckte jag! Lycka till med planeringen!! Kramar

    SvaraRadera
  3. Snygga kuddar! Kul med fyra års kalas föstår att de är bra o hyra lokal så spring i benen får plats. Hoppas M kommer bli nöjd :)

    SvaraRadera
  4. Åh vilka snygga kuddar. Så stilrena. Gillar mycket.
    Kul med kalas att se fram emot. Det är ju perfekt att kunna ha kalas på lokal. Mycket praktiskt så länge det inte blir för dyrt. Kram.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...