torsdag 27 mars 2014

Ringhållare elefant


Jag tror att jag redan nämnt mitt graffitimålade flickrum (ska försöka ta en bild och lägga upp här eller på instagram!), och även mina kläder har i perioder varit väldigt färgglada. Som när jag bar en neonrosa outfit från topp till tå. Detsamma gäller hemmet, en gång släpade jag en rosa pudelvattenkanna tvärsöver världen för att jag tyckte att den var fin. Så att jag numera satsar på vitt, lite svart, grått... ja det känns som ni förstår verkligen moget, mååånga vuxenpoäng där:) Men fortfarande vill jag gärna ha lite roliga detaljer som livar upp, och den här elefantringhållaren som är en nyhet hos H&M skulle få tillhöra den kategorin. Så söt:) 99 sek för den.

Igår hade vi födelsedagsfirande hela dagen, och även om Maxen inte var så pigg så var han nöjd med att få äta godis mitt i veckan och titta på Nicke Nyfiken (hans favorit!), och så blev det ju tårta och presenter såklart. Ska visa er vad han fick från oss, men det får vänta lite. Idag åker vi nämligen till Värmland och fortsätter firandet där.

Vet ni, vad trött jag blir på mig själv ibland! På tal om H&M då... Eftersom vi åker idag och jag knappt spenderar någon tid på nätet när vi är där så skulle jag betala in räkningarna sent igår kväll. Betalade in pengar på matkontot, till kommunen, etc. Sedan skulle jag sätta in pengar på mitt H&M konto som jag har, de har kravet på 50 kronor per månad så det är ju ingen summa att tala om, men ja, jag sätter väl in ett par hundra där tänkte jag.

 Fyller i alla uppgifter och ska precis godkänna när min hjärna får kortslutning och jag tänker att det är matkontot (ICA) jag håller på med, trots att jag bara några minuter tidigare gjort precis det. Men jag tänker; "Oj då, ska jag bara betala in några hundra där, hur tänkte jag", och så ändrar jag siffran till flera tusen istället och okejar transaktionen. Då började tydligen de få hjärnceller jag har att samarbeta igen och jag inser att jag nu har ett alldeles för välfyllt H&M-konto... *suck*  Ringde H&M idag på morgonen, men de kan inte hjälpa mig förrän nästa vecka då pengarna anländer till dem. Lärdom: Betala aldrig räkningar när du är utmattad av trötthet!! Och så konstaterar jag att det  är tur att jag är sambo för annars hade det varit jobbigt att köpa hundmat som jag ska göra idag, och allt annat som ska fungera...

Well, med dessa visdomsord önskar jag er en fin torsdag så hörs vi igen!






3 kommentarer:

  1. Åh nej men just en sådan sak är ju så lätt hänt! Skulle jag också lätt kunna göra! Hoppas ni får en trevlig helg här uppe i Värmland! Kram

    SvaraRadera
  2. Men så surt! Hoppas att det löser sig snabbt! Och vilken fin ringhållare, är inne på djur i inredningen just nu känner jag ;)
    Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Tur att det gick att ordna med räkningen, så knasigt det blir i bland! Jag skulle gärna se bilder från ditt flickrum, mina inre bilder sätter igång genast;) Pudelkannan blir jag särskilt nyfiken på, i mitt huvud är den fantastisk!
    Hoppas du har det fint i Värmland!
    Kramar i mass

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...