torsdag 9 januari 2014

Lantlivet

Bilder: Christer Vallstrand för Lantliv
Underbara bilder på vackert hem! Klassikt inrett som för mig för tankarna till Sundborn och Karin Larsson... Fler bilder finner du hos Lantliv.

Igår var lilla darligen och jag hos springer spanielmatten och hennes familj och Nemi var helt slut efteråt:) Det är ansträngande att vara i en ny miljö med både hundar och människor, men hon var lycklig! Jag knäppte några bilder på lekande vovvar, det kommer nog upp lite senare idag. Och så fint de hade det, riktigt "på landet"-känsla med inredd växthus och stor trädgård med skogen och ängar precis runt knuten så hundarna kunde busa loss som de ville. Springer spanielmatten är dessutom estet ut i fingertopparna och det syntes i huset, sådär mysigt så att man bara vill sitta kvar i deras soffa och aldrig gå hem:)

Och här fortsätter vi att drömma om vår nya lya. Att det ska vara så svårt! December är väl en tid många undviker att sälja och det känns som om även januari går segt. De flesta bostäder som kommer ut på hemnet ligger för off för mig numera, jag behöver ha rimligt avstånd till sjukhuset bland annat. Och det är snordyrt! Minsta ställe kostar ju miljoner, vår lilla lägenhet på 58 m2 ligger på cirka en och en halv mille och vi har dessutom dyr hyra på det. Och bor inte ens inne i Gbg. Jag som kommer från pyttelilla stället i Värmland är van vid priser på några hundra tusen och då får man en hel villa. Drömmen är att hitta ett radhus med en liten trädgård till Max och Nemi i ett område där det finns andra barn i Max ålder. Oh well, vi får drömma på...

Ha en fin torsdag vänner! Visst känns det som om veckan knappt hann börja?!:)

1 kommentar:

  1. Men du! Alltså tack för din kommentar! Vet du, jag har en vän som också upplevde det som du. Att det som var innan inte räknades längre. Märkligt att det är så. Barn är ju inget man bara får. För många är det en svidande kamp. Som inte alltid lyckas. Det är hemskt att det ska vara så.

    Hoppas att det löser sig på bästa sätt med ett bra boende för er!!
    Med mycket lekkompisar och hundkompisar=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...