måndag 6 januari 2014

Vita Rummet


Jag kunde inte motstå de små stjärnljusstakarna och diaamanten när jag besökte Vita Rummet senast. Det är nog min absoluta favorit bland inredningsbutiker och Barbro som äger butiken (som är min gamla lärare dessutom:-)) och hennes team är fantastiskt duktiga på att bygga ihop stilleben och miljöer så att man verkligen ser hur det kan se ut. Många av produktera finns t.ex. på Grandma här i Götet, men där är det mest staplat på hyllorna och jag blir inte alls lika inspirerad. Det är sällan jag lämnar Vita Rummet tomhänt:)

Nu är det mesta av julen bortstädad, i alla fall tomtar och sådant. Belysningen får vara kvar, det blir så mörkt annars och det som är mer vinter än jul (som det på bilden) får hänga med ett tag till. Jag har sett att det diskuteras att många verkar städa ut julen redan innan nyår, och jag tillhör dem som tröttnat då. Istället så tar jag fram julsakerna tidigt och älskar att mysa loss en bra stund innan julafton, men efter annandagen så vill jag helst inte se en tomte framme här hos oss. Då har jag lessnat. Det har inget med att jag längtar efter våren dock, för mig får gärna vintern stanna länge. Men jag längtar efter lite uppfräschning och har tagit bort pappersgranen och vill nu ha in lite riskvistar istället. Ska visa sedan hur det blev.

Hur gör ni andra? Är ni som jag och tröttnar på det tomteröda innan nyår eller håller ni på traditionen och dansar ut granen lagom till "Knut"?


1 kommentar:

  1. Jag tröttnar väldigt snabbt! Men jag är ingen riktig julmänniska heller. Däremot ljus tröttnar jag aldrig på, i alla dess former.
    Dom var söta ljusstakarna du köpt!

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...