fredag 31 januari 2014

Om silkespapper och den indiska oceanen


 Ett tips om ni inte har något fint presentpapper hemma; slå in gåvan i silkespapper istället. Det försöker jag alltid ha hemma, om inte annat så får man ju ibland sådant när man shoppar i butik, då lägger jag gärna undan en bit. Här har jag använt Ikeas rosa och ett litet dricksunderlägg tillsammans med tygtejp från Ica. Det här paketet gav jag bort igår som tack för hjälpen. Eftersom jag har dålig koll på mottagarens smak så körde jag safe och valde ett presentkort på bästa (i mitt tycke då) inredningsbutiken vi har här i lilla staden.

Som ni ser så är headern  utbytt mot bara text. Har varit så trött på den ett tag men inte orkat ta tag i det så nu får det vara så tills jag får fart på mig själv. Jag är egentligen inte alls road av blogg/webbdedesign utan skulle gärna leja bort det.

Just nu sitter två av mina kusiner samt ena kusinens sambo på flyget till Sri Lanka. Min bror och Caroline, samt två av deras kompisar är redan där. Förra året var ju mina föräldrar nere. Max är rätt avundsjuk och ville väldigt gärna följa med han också. När vi förklarade att det är en jättelång resa som vi får ta när han blir äldre och orkar så skrek han att han minsann visst orkar:) Att sedan vår planerade resa till värmen förvandlades till en busig rottweiler behöver ju inte han veta, haha:)

 Men ja, Sri Lanka är ett mycket vackert land där man är omgiven av långa stränder och den underbara indiska oceanen överallt man kommer. Det går att hitta superbilliga flyg dit, och det kostar nästan inget att semestra där så jag tipsar om det alternativet framför ställen som Thailand... Avslutar med en av alla bilder som nu ses på facebook (och inte lär det bli färre när kusinerna anländer), denna tagen av min bror. Tur att snön verkligen kommit nu, den skulle jag aldrig byta bort, annars hade jag varit en aning avis...

3 kommentarer:

  1. Tack för ett bra tips! Det ska jag lägga på minnet. Och det kan vara riktigt befriande med bara text i headern också, då får innehållet spela en större roll istället.
    Ha en finfin kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh Sir Lanka låter spännande! Har varit i Calcutta i Indien så de vore kul o se något mer land. Även Thailand vore kul!

    SvaraRadera
  3. Åh tack för tipset. Sri Lanka ska jag minsann försöka lägga på minnet. Drömmer om att få åka nånstans långt bort till solen och värmen.

    Vilket sött paket du gjort. Kram.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...