onsdag 22 januari 2014

Tulpanfeber



Även jag har drabbats av tulpanfebern som alla andra verkar lida av såhär års. Men trots att jag gör som man "ska", med kallt vatten och sådär, så tycker jag att de så snabbt blir mindre fina. Allra vackrast gör de sig nästan en och en, som i den här veckade vasen. Här i hemmet är det jag som köper blommor de gånger vi har några. Om sambon helt spontant skulle dyka upp med en bukett skulle jag bli jätterädd- då lär någon av oss ha varit 1) otrogen 2) döende. Bäst för honom att det är alternativ 2!:)


Idag åker Lovis hem till sig igen och det är nog tur för tjejerna retar varandra massor just nu. Ett ben smakar ju som allra godast när det står någon och tittar avundsjukt på när man äter...:) Vi försöker givetvis vara rättvisa, men ändå ska de ha just det den andra har, varesig det gäller mat, leksaker eller ben. När jag var alldeles ny hundägare så var det en instruktör som sa till mig "glöm inte att hundar är Ekonomer och Egoister. Alltid". Dessa ord tar jag med mig igenom livet. För så är det ju. Hundar har inget rättvisetänk. De gör det som gagnar dem själva bäst. Jag älskar mina vovvar och kommer alltid att vara en passionerad hundfantast, men jag behandlar dem inte som människor för de är inte det. De är hundar och tänker som sådana. Så därför kan jag inte kräva av dem att de ska bete sig på något annat vis, det är jag som är matte och som får agera därefter. Men jag misstänker att Lovis längtar efter lite lugn och ro nu... och när jag sa det till P igår så ropade Maxen genast "jag behöver också lugn och ro!!":) Så ikväll ska vi gotta oss lite åt lugnet, haha:)

Kram på er fina ni!

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Kloka ord av instruktören!
    Haha detta med blommor. Här är det mer den andre av oss som ger blommor o även ngn spontan present. Han får sällan något av mig.
    Tänk så olika sånt är.

    Trevlig onsdag!

    SvaraRadera
  3. Jag måste nog köpa en bukett. Dom är så fina. Du har en väldigt härlig blogg. Hit måste jag komma tillbaka. Kram

    SvaraRadera
  4. Här är det jag som står för blommor och jag skulle oxå bli väldans misstänksam om J. kom hem med en bukett haha... Kloka ord som instruktören sa för visst är det så.
    Kramis Anna

    SvaraRadera
  5. Tupaner är ju så vackra, här blir det nästan en bukett i veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...