torsdag 11 april 2013

Inspiration: Teparty på franskt vis

Vi hade funderingar på en Parisweekend i höstas men av olika anledningar blev det inte av. Sambon vill gärna dit och jag som varit där två gånger tidigare kan absolut tänka mig att följa med. Paris blir man ju knappast mätt på så förhoppningsvis blir resan av senare. Tills dess får jag fantisera om kvällspromenader längst Seine och shopping i La Fayette- eller kanske ett litet franskt te-party på uteplatsen i sommar! Låt mig fresta med lite inspiration i vackra rosa & vita toner...

Bild via Thoughtfully simple

Bild via HWTM, Paige in Paris



Sugrör: Lagerhaus, Pompom: Miss Etoile, Tårtfat: Leilas General Store.

Vackraste kakformarna! Miss Etoile/Lilla villa vita.
Skål i skimrande rosa nyans. Marimekko.
Skulle inte säga nej  till den här fantastiska sockervaddsmaskinen i retrostuk!

I macaronhimlen! Det godaste jag vet! Ni vet väl att Laudrée numera finns även i Stockholm? Roses de Reimes-kexen ska   doppas i champagne! I Göteborg finner du dem hos min favorit; La maison francaise på Södra Larmgatan.                                    

Kollage: På Selmas gata.

Det känns ganska avlägset dessa dagar då vinden piskar i ansiktet och himlen är gråare än betong, men snart är det "sköna maj"! Och håll med om att det är en aning lättare att drömma sig bort när man frossar i härliga färger?:-) Önskar er en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar :) Ja, jag bor i den lilla röda stugan vilket är underbart. Den hade dock fått va lite större;)Från köksfönstret ser jag till och med lite av havet. Vad roligt att hitta en ny seckisbutik. Jag besökte själv en ny igår och det är ju såååå kul och inspirerande. Precis som ditt inlägg om Paris. Vore en dröm att få åka dit. Kram Tuzz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får drömma oss bort till Paris både du och jag:) kram!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...