söndag 7 april 2013

Snygga kopparstakar från IU Design


Bilder: Daniella Witte

Koppar är riktigt hett just nu och det gillar jag, hur snyggt som helst! Duktiga Daniella Witte har tagit fram några produkter i egna kollektionen IU Design som nu finns i hennes butik Inreda/Utreda. Kopparstakarna överst finns i tre olika storlekar och säljs styckvis medan knopparna kommer i set om tre. Vill ni se fler av Daniella Wittes kopparprodukter så kika in hos Inreda/Utreda eller på hennes blogg där hon just nu tipsar om hur du kan förändra ditt hem.

Tänk vilken fantastisk plattform sociala medier ändå är! Inte minst när man startar nytt företag till exempel. Tack vare bloggar och facebook når man ut till människor på ingen tid alls. Där ges man möjlighet att interagera med blivande kunder och att sköta marknadsföringen genom att lätt visa upp sina produkter. Det är Daniella Witte ett bra exempel på.

Naturligtvis finns det även exempel på det motsatta; där sprids det dåliga ryktet i rekordfart och det kan vara svårt att ha koll på nyhetsflödet och att begränsa "skadorna". Konkurrensen är också stenhård och det är svårt att märkas i "bruset", men möjligheterna är oändliga för den som lyckas slå igenom. Jag blir ständigt förvånad när jag upptäcker butiker eller företag som inte marknadsför sig alls via internet, där man behöver ringa för att få veta något om dem. Då klickar jag mig lätt vidare till nästa företag istället och så har de första gått miste om kunder. För mig är det obegripligt att man inte utnyttjar nätets alla fördelar, det är vad jag kallar service att med några enkla knapptryckningar få den information om öppettider, priser eller vad jag nu letar efter... Undrar hur man som företagare tänker när man nonchalerar detta? Ja, några funderingar såhär på en solig söndag...

10 kommentarer:

  1. Snygga knoppar och ja, visst finns det både + och -, som det mesta i livet :)
    Ha en skön söndag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jag älskar internet och all inspiration man får!!
    Ha en skön söndagskväll!
    kram helena

    SvaraRadera
  3. Tack för din fina kommentar till mitt inlägg! <3

    SvaraRadera
  4. Du bjuder som alltid på sådan härlig inspiration...
    Nä står inga öppettider, mail eller jag den där viktiga infon man vill ha så struntar jag också i företaget, som du säger det finns ju en uppsjö av webbshoppar att besöka ist!
    Jag väntade på en lampa från Perlanliving i ca 8 månader men det var så bra mailkontakt varje gång jag snällt mailade och frågade om lampan, att det ändå trots långväntan gör mig till en nöjd kund! Jag beställde lite saker under väntetiden och fick gratis frakt på det, också ett ok plus!
    Ja vi får väl se hur länge besattheten sitter i, både min
    Man och jag är mer än överens att man bara inte skaffar ett djur sådär... Vi har mycket med aktiviteter, ok att kanin kanske är ett djur som klarar sig själv... Katt blir det inte, jag gillar inte katter! Hund är min favorit men det blir det absolut INTE! Då är man bunden upp till öronen och just nu passar det inte... Plågeri i mina öron att lämna en hund ensam för jämnan!
    Vi har dammråttor titt som tätt, tyckte Wiggo kunde ta hand om dom hihi....
    Så roligt med en cykel för Max, de lär ju sig på nolltid att cykla dom små... Så inga stödhjul va ;-) ????
    Hade en diskussion men min vän ang stödhjul. Hon (även jag) ansåg att barn har stödhjul väldigt lääääääänge, men vad är egentligen länge kom vi fram till då! Två snillen spekulerar hihi
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det var ju en fin service från Perlan, då vet man ju villkoren! Det värsta är om man beställer och så kommer det ingen vara och butiken struntar i att höra av sig så att man får ringa upp själv och kolla till slut. Då väljer jag nån annan affär nästa gång...

      Dammråttor är väl ett alldeles utmärkt husdjur!:) Billigt och bra:) Jag tror säkert att ni gör det som funkar bäst för alla, oavsett vad det blir. Redan innan Max föddes så sa jag alltid att när han börjar tjata om husdjur så ska han få en cavalier king charles spaniel och det håller jag faktiskt fast vid. Mest för att jag själv gärna vill ha en sådan nån gång då:) Tyvärr är M helt ointresserad av hundar och gillar katter istället- det måste ha blitt nåt fel i generna där:-)

      Ja Max är jättenöjd med sin cykel, han vill bara inte CYKLA på den..:) Jodå, men han fattar inte det där med trampandet så han kliver på den och GÅR istället. Som en sån där balanscykel fast med trampor blir det ju då. Men han är så lycklig över att han är stor kille nu med en egen cykel... Det var farmor och farfar som ville ge honom den i födelsedagspresent. Jag skulle nog kunna väntat eftersom hans motorik inte är sådär jättestabil ännu men nu ville de ju så...Ja han lär sig väl bara han får träna lite. Snillen spekulerar är ju de bästa samtalet, tänk vad många världsproblem man löser när man kommer in på alla möjliga ämnen:)

      Kraaam!

      Radera
  5. När jag började sy för försäljning så startade jag samtidigt upp min blogg. Mycket för att kolla av om det fanns intresse. Och det fanns det. Jag har fortfarande största kundkretsen bland mina bloggvänner.

    Sedan har jag ju min hemsida, plus Cickidesigns facebooksida förutom min privata FB. Så jag använder nog så mycket som jag kan via nätet. Skulle vilja ha en riktig webbutik men kostnaden för en sådan är så enormt mycket högre än för en vanlig hemsida, trots att jag har egen domän.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som ett mycket klokt beslut att blogga om sina affärer. Dessutom så känns det mer personligt att handla av någon man känner sig lite "bekant" med genom en blogg eller annat. Det låter verkligen som om du täcker det mesta på nätet. Förstår att det är svårt med webbutik, då kanske man måste sälja mer än man egentligen hinner när man är enmansföretag för att det ska betala sig. Jag ser att du ibland visar upp tyger och produkter på bloggen och det måste ju vara bästa reklamen!

      Vi har ett konditori här i stan som alla rekommenderar när det ska beställas tårta t.ex. Dumt nog har de ingen hemsida alls så för att få veta vad det kommer att kosta, vilka alternativ som finns, med mera så måste man gå dit. Det tror jag faktiskt de förlorar på, eller iaf skulle förlora på om det fanns många fler kondisar att beställa på. Jag vill titta i lugn och ro och fundera hemma istället för att stå där i butiken och känna mig stressad...

      Radera
  6. Känner verkligen igen det där med att inte kontakta företag som inte finns på nätet. Man är så oroligt bortskämd med att lätt få tag på den information man behöver på nätet att ringa ett företag helt plötsligt känns helt oöverstigligt!

    Ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är verkligen sant det du säger. Man är väl bortskämd med att det mesta finns på nätet. Numera så passar uttrycket "syns man inte så finns man inte" väldigt väl in i samhället... Tack rara, detsamma till dig! Kram

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...