tisdag 2 april 2013

När vinter möter vår

Den syns inte jättetydligt men det vita i bakgrunden är alltså snö. I Värmland fanns det snö kvar så att det räckte, såg en del som åkte skidor bland annat. Det i kombination med de gulaste av liljor som annars känns som ett säkert vårtecken blev en fin kontrast denna påsk.
Idag är första dagen som jag provar helt utan "piratlappen" för ögat så kanske blir det lite mer frekvent bloggning nu? Det har gått hyfsat bra men jag har haft en dov huvudvärk hela veckan, troligtvis på grund av ansträngningen att bara använda ett öga och så såg man ju inte alltför tjusig ut... Men bara det är bättre så är jag nöjd, den smärtan var obeskrivlig och jag var så extremt ljuskänslig att det kändes som laserstrålar bara den svagaste lampan var tänd.

Vi har haft fullt upp som vanligt under helgen i Värmland, det blir väldigt intensivt när man väl är "hemma" då vi vill hinna träffa så många som möjligt. Har bland annat träffat mina två farbröder med fruar och en kusin per par, vid två olika tillfällen. Dessutom har vi äntligen fått hälsa på familjen Walls lille nykomling som föddes alldeles i slutet av året och alltså är runt tre månader nu. Jag handlar väldigt sällan på Kappahl men när det kommer till bebiskläder så är det en favorit då deras Newbie-kollektion är sanslöst fin, tips till er som letar kläder till en liten alltså! Påskmat och godis har vi också hunnit med såklart, nu känns det som om vi har ätit så att vi står oss till midsommar ungefär...

Lite fler bilder från helgen kommer nog, men jag nöjer mig såhär för nu och vilar lite med en bok istället. Mina föräldrar har nämligen röjt lite hemma och bett oss "barn" att sortera ut det vi vill ha kvar och då kom det fram en enorm låda med Wahlströms ungdomsböcker som jag älskade när jag växte upp. Speciellt Jolly och Lotta-böckerna var ju nostalgi och jag tog med mig en påse med ett gäng av dem hem hit så att jag kan läsa:)

2 kommentarer:

  1. Åh, Lotta-böckerna! Har också en hög i bokhyllan. "Lotta Månsson vad du gör, tänk dig tusen gånger för." Var det inte så ramsan gick?

    Skönt att höra att du sluppit piratlappen nu, hoppas att du snart är helt återställd!

    Du, förresten, nu när du skapat en ny blogg, kommer du inte längre att ge boktips då? Jag tycker att det vore roligt om du fortsatte med det, du skriver så bra om böckerna du tipsar om tycker jag.

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just ja, ramsan!:) Jo den känner jag igen:) Jag har fortfarande behållning av att läsa den, trots att man som vuxen hittar några logiska fel här och där och så stör jag mig lite på att Lottas Paul hela tiden kallar henne för "flicka lilla" eller "Lotta lilla", har minsann informerat sambon om att om han börjar i den stilen så flyttar jag!:)

      Men vad kul att du gillar boktipsen! Kanske det får bli sådana här också då:) Tack för det förslaget! Kram på dig!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...