fredag 20 september 2013

De allra vackraste av rosor...

Vi är varken gifta eller förlovade så vår enda "årsdag" är den dagen då vi träffades för första gången, vilket inföll tidigare i veckan.Min sambo är ju knappast känd för att vara romantisk, men han kom faktiskt hem med ett fång långa röda rosor, ett för varje år tillsammans. Nu ligger han på plus minsann:-) 


 Idag är det rena sommarvärmen här hos oss i lilla staden. Efter en vecka med mycket vila var jag nyss nere i city en stund för att besöka banken. Hann dessutom med att shoppa en födelsedagspresent (på ljuvliga pralinboden!) och så passerade jag Lindex och såg att hela barnsortimentet var nedsatt med 20 %. Så nu har Max fått en tröja och ett par byxor. Han växer ju som ogräs just nu, är nog längst av treåringarna för tillfället. Favoritfärgen är grönt och allra helst hade han nog velat ha gröna byxor också, men jag får försöka tänka lite praktiskt och köpa sådant som kan matcha andra plagg han redan har.


Igår var vi på förhandsvisning på en bostad i samma förening som den vi såg för några veckor sedan men som hade alldeles för lång tillträdelsetid. Enligt mäklaren skulle de i stort sett vara identiska, med undantag för badrummen som inte var lika nyrenoverade. Jag hade därför ganska höga förväntningar om en flytt, men att påstå att de var särskilt lika var att ta i. Visst var det "samma" lägenhet, men där hade de slagit ut en vägg i köket , satt upp en vägg i hallen, standarden gick inte att jämföra alls och näe. Det kändes inte intressant.

Vi har bestämt att båda ska vara lika intresserade för att vi ska ge oss in i en budgivning och så var det alltså inte här. Vi har lärt oss den hårda vägen hur det går när en av oss "övertalar" den andre... och den här gången var det jag som kände mig mest negativ. Vi pratade om att investera i en renovering för att få den i det skick vi önskar men jag vill verkligen inte att vi ska ge oss in i det där en gång till; även om det givetvis är skillnad på att rusta upp färdiga badrum och slå ner en vägg jämfört med i huset där vi byggde ett badrum av ett sovrum och rev ut ett helt kök, med mera. Men magkänslan sade nej och den tror jag stenhårt på att man ska lyssna till.

3 kommentarer:

  1. Underbara rosor.
    Det är sant, och klokt tänkt. Det är viktigt att magkänslan stämmer hos båda när det handlar om så stora beslut som att köpa hus. Jag fortsätter helt enkelt att hålla tummarna för att ni hittar något snart. Kram.

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga rosor, ja de kan ibland de där pojkarna;)
    Tror också att magkänslar är vikigt så gå på den;)

    Härligt med önskar om gröna byxor, det önskas det här också då de förra nu har fått ge vika till lillebror. SÅ vem vet vad tomten kommer med i år;)

    ÖNskar dig en fin söndag
    KRam
    ANnie

    SvaraRadera
  3. Ja man ska gå på magkänslan och det ska kännas lika bra hos båda för att ett nytt bostadsköp och flytt ska bli bra, så sant! Underbara blommor du, förstår att han fick poäng där hi hi :) grattis till många år tillsammans och många fler! Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...